Khamis, Julai 05, 2012

Apa Yang Ku Cari - Siapa Aku Padamu



Apa Yang Ku Cari - Endang S. Taurina

Dingin air yang beku, tidak sedingin hatiku ini...
Sepi malam di gurun, tidak sesunyi yang ku alami...
Dalam lautan biru, bukan sedalam cinta padamu...
Tingginya Mahameru, bukan setinggi cita-citaku...

Ku pendam cintaku padamu...
Aku tertunduk malu...
Apabila ku tatap wajahmu...

Kini semua telah hilang (Melayang, melayang)
Bagai burung lepaskan terbang (Melayang, melayang)
Pada siapa ku merindu? (Tak tahu, tak tahu)
Dengan siapa ku bercanda? (Tak tahu, tak tahu)
Cari-cari, apa ku cari…
Akhirnya...Menangis sepi...

*******

Monolog dalam kesepian pekat malam:

"Siapa aku bagi dirimu??? Terkadang ku merasa dekat, namun terkadang sangat jauh..."

"Kau meminta keistimewaan dariku buat dirimu seorang, namun aku??? Di mana pula letaknya keistimewaan untuk aku pada diri mu???"

"Selagi aku masih belum dapat move on, selagi itulah kau menempelak aku...Namun kau, masih tetap mengharapkan si dia yang sudah berpunya. Jadi, bukan kah kita sama saja???"

"Aku tau hakikat hubungan atas nama friends with benefits ni hanyalah konsep no string attached semata-mata, namun hati tidak mampu dapat menipu selamanya..."

"Hubungan ini, di manakah kesudahannya???"


p/s : the road to become a writer...writer lah sangat! ni semua hasil tengok how i met your mother, grey's anatomy dengan sex and the city banyak sangat lah ni...hahaha...



Tiada ulasan: