Rabu, Februari 10, 2021

Virtual Fiends

Assalamualaikum dan Salam Hormat...

Rentetan daripada post sebelum ini berkaitan dengan salah satu game dalam The Sims franchise iaitu Simcity Buildit, ia membuka satu lembaran baru dalam catatan hidupku. Mempunyai beberapa kenalan yakni rakan secara maya juga dikenali sebagai virtual friends.

Mengenali seseorang apatah lagi untuk dijadikan kawan, bagi aku akan mengambil masa yang agak lama. Apatah lagi hendak berteman dengan seseorang yang hanya dikenali dengan nama samaran game semata, agak janggal bagi aku. Benda ini sangat baru, mungkin sebab aku agak anti-sosial mungkin. Hahaha... 

Namun demi keinginan untuk mencuba sesuatu yang baru dan game Simcity Buildit yang semakin mengujakan, aku cuba. Cuba untuk break the barrier, menjengah ke satu ruangan yang baru. Di situlah aku terjebak dengan sebuah Mayor Club yang diberi nama Msia (ejaan penuh) Otai. Club yang penuh dengan warna-warni. Bermula dengan club sekadar dalam game, membawa kepada wujudnya group Discord atas nama yang sama. Untuk ikut serta masuk dalam Discord pada mulanya pun, aku rasa insecure, ntah lah. Agak keberatan pada awalnya, tapi aku cuba berkat pujukan Mr President pada kami satu per satu. Akhirnya, pujukan Mr President membuahkan hasil, sudah dua (2) bulan lamanya kami berenam (ahli kabinet) berteman secara alam maya tanpa perlu mengetahui identiti diri masing-masing.

Kami war, trade, mayor challenge dan berbual serta bergurau ibarat sudah kenal lama satu sama lain. Saat mengkoordinasikan war antara detik-detik terbaik dari segi kerjasama antara kami semua. Seorang plan dan lead, yang lain akan ikut dengan patuh dan bagi kerjasama. Walaupun semua ada komitmen dengan kerja, keluarga dan study tapi masing-masing mainkan peranan yang baik demi club. Teamwork yang sangat terbaik daripada semua.

Allah sudah takdirkan pertemuan ini. Mungkin realitiku kini agak ntah lah, sebab itu Allah hadirkan mereka ini sebagai tempat untuk aku berkongsi cerita tanpa perlu dinilai.

Kepada anda berlima dan ahli club yang lain, terima kasih! Semoga satu hari nanti Allah akan rezekikan kita untuk bertemu, berbual dan meluangkan masa bersama sebagai tanda penghargaan kepada persahabatan alam maya ini.




Tiada ulasan: