Selasa, Februari 09, 2021

Aku dan The Sims Franchise

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Bagi yang kenal aku secara peribadi, terutama ahli keluarga dan kawan rapat, sebut saja pasal aku dan games, mesti diorang akan kata The Sims atau game buat-buat orang. Hahaha...

Ya, aku dan The Sims ibarat lagu dan irama. Bermula dari The Sims 1 hinggalah The Sims 4, begitu juga dengan Simcity PC dan yang terbaru aku terjebak dengan Simcity Buildit iaitu Simcity versi dalam telefon. 

Minat ku pada franchise The Sims ni susah digambarkan. Bukan juga tahap obses sampai kena buat collection dan main semua tapi loyalty, maybe. Setia pada games yang ada kaitan dengan The Sims. Pernah cuba main game lain, tapi feel dia tidak sama. Alih-alih, bosan dan uninstall. Tapi The Sims ni lain macam. Aku sanggup dulu kumpul duit raya semata untuk beli CD installer The Sims 2 dan The Sims 3. Manakala yang The Sims 4, download dari website dia. 

Semenjak mula bekerja, time management agak ke laut. Mula-mula kahwin pun sama, hanky panky here and there. Membuatkan aku tinggalkan games seketika. Tapi bila pacing sudah normal, aku sudah boleh urus masa kerja, suami dan hal-hal rumah dengan baik, barulah aku kembali isi masa luangku dengan Simcity Buildit. Tambahan pula dengan PKP, murid-murid mengaji pula terpaksa dicutikan. Tambahlah aku buntu tiada buat apa-apa, lebih-lebih bila suami kerja malam. Huhuhu...

Bermula November 2020, Simcity Buildit telah mengisi hari-hari ku. Lebih menyeronokkan lagi, aku direzekikan bertemu dengan sebuah club yang memang terbaik, baik dari segi komitmen team members termasuklah individu2 dalam club tu sendiri yang super duper happening! Lagilah aku lebih bersemangat untuk berikan sumbangan kepada club tu. Nama club aku rahsiakan dulu, sebab tidak mahu jadi keywords untuk diorang cari blog ni. Hahaha...

Itu saja buat masa ni, akan update lebih lanjut dalam post seterusnya. 😁😁😁

Tiada ulasan: