Sabtu, Februari 20, 2021

19/02/2021, Bertambah Setahun Lagi Usia

Assalamualaikum dan Salam Hormat...

Kelmarin, 19/02/2021 merupakan Hari Ulang Tahun Kelahiranku yg ke-31 tahun. Alhamdulillah, masih diizinkan Allah untuk bernafas di buminya ini dan direzekikan masih bersama suami, mama, etta, Uncle Zai dan adik-beradik yang sentiasa menyayangiku apa adanya. 

Doaku sentiasa sama, semoga setiap hari aku menjadi insan yang lebih baik daripada hari-hari sebelumnya. Baik dari segi amal ibadah, tutur kata dan perbuatan, mahupun penilaian dalam mendepani segala perkara. 

Soal rezeki, Alhamdulillah aku selesa dengan kerjaya dan kecukupan yang Allah berikan sekarang. Dapat kerja kami suami isteri di daerah sendiri, dekat dengan orang tua, satu nikmat yang tidak terungkapkan. Soal rezeki anak pula, mama dengan etta selalu pesan, apa yang jadi semua kehendak Tuhan, yakni Allah. Pedulikan kata-kata negatif orang lain, bila sudah sampai masa Allah akan bagi juga. Insya Allah, kami akan terus berusaha dan berdoa semoga ada rezeki buat kami untuk menimang cahaya mata.

Semakin berusia, semakin aku sedar yang circle of people dalam hidupku semakin mengecil. Ada yang tinggalkan aku sebab jarak dan masa, ada yang tinggalkan aku sebab komitmen yang bertambah, ada yang tinggalkan aku sebab telah dijemput Allah, ada yang tinggalkan aku sebab aku terlalu tegas dalam menjalankan tugas dan bicara. Walau apapun, aku bersyukur kerana yang masih ada dalam circle ini, penuh dengan kualiti. Syukur juga kerana Allah masih hadirkan beberapa insan baru dalam kamus hidupku untuk mengisi segenap ruang keperluan untuk aku bisa jalani hari-hariku, waima cuma sekadar teman alam maya aku terima dengan gembira dan meraikan mereka sebaiknya.

Terima kasih buat semua yang mendoakan, aku juga sentiasa doakan yang baik-baik buat kalian semua.

Alhamdulillah, syukur pada Allah untuk segalanya...

Tiada ulasan: