Isnin, Mei 07, 2012

Aku, Facebook, Twitter, Dan Blogspot




Kenapa aku deactivate Fesbuk dan Twitter aku???
Myspace dengan Friendster tu x pyh cakap lah, kan...
Memang agak berzaman aku tidak jenguk...
Hahaha...

Aku rasa, sudah tiba masanya untuk aku fokus kepada yang penting jek...
Ni sudah berapa kali ntah aku cakap pasal benda2 "penting" ni???
Hahaha...
Tapi, seriously cakap...
Bila aku on fesbuk jek, benda pertama aku buat ialah cari status apa untuk di'update'...
Pastu, tunggu orang komen atau like plak...
Kalau bosan, ni yang paling thrill aku selalu buat...
Stalk the person or people from my past...
Bila sampai part yang tulah aku paling benci tu sebenarnya...
Aku xda niat mau jadi stalker, tapi dia seolah-olah macam magnet tau...
Nama2 profil tu asyik memanggil2 minta d stalk...
Huhuhu...

(Cinta Muka Buku)

So, secara tidak langsung Fesbuk menjadikan aku sebagai CEO "Stalker My Ex-es & My Crushes" dan full-time Facebooker...
Untuk dua2 fesbuk plak tuh, fesbuk tua - Andi Wiwi & fesbuk muda - Andi Rosnita...
(Eh, tak2...gila apa fesbuk yg muda aku ada ex & crush??? mksud aku, fesbuk yg tua CEO, fesbuk yg muda full-time facebooker...hahaha...)
Yang paling syahdu tu, benda2 bangang ni (bangang2 pun aku selalu buat jugak) akan bagi impak deep down to the bottom of my heart punya feeling, touching!
Bak kata Intan, "jealous lettteeewww!!!"
Jeles, sakit hati, tacing, rasa dipinggirkan, rasa dilupakan, ikan siakap 3 rasa, semua teradun sebati dalam hati dan jiwa raga ni...
Padahal, xda benda apa pun sebenarnya...
Aku jek yang terlebih enthusiasm dalam pekerjaan ku sebagai CEO "Stalker My Ex-es & My Crushes" semua ni...
Terlalu menjiwai watak lah katakan...
Hahaha...
So, daripada aku terus mem'bodoh'kan diri dengan temporary feeling ni, baik aku resign dulu lah daripada job full-time aku tu...

Tambahan lagi, ada lah insan2 lame dan bacul telah menjadikan fesbuk sebagai medium untuk isytihar perang bagai...
Perang2 siber gitu, kira perang paling up to date lah tu kononnya...
Bila dijadikan cerita aku pun terkena jadi mangsa sekali, tu yang aku tidak berapa gemar tu...
Aku tidak lah minat untuk terjebak dengan dunia carutan ni...
So, sebelum aku join perang yang penuh dengan carut-mencarut tu, baik aku Istighfar panjang awal2...
Aku ambik langkah peace treaty, aku 'out of service' kan fesbuk ku...
Jadi jangan gatal2 mau tag2 namaku semata-mata mau ajak perang, kang aku perang betul2 di dunia nyata kang, masa tu penyesalan sudah tiada maknanya lagi...Poyo!
Hahaha...

(Putus Di Twitter)

Cakap pasal burung biru tu plak a.k.a pencicip a.k.a Twitter...
Yang ni plak, kalau aku on memang setiap satu saat ada jek benda untuk dibebelkan atau dimengadukan...
Lama-kelamaan aku rasa aku boleh jadi orang yang kufur nikmat dan kufur hakikat...
Sebab sikit2 mengeluh, membebel dan segala "mem-" lagi lah...
Yang burung biru ni, memang sudah lama aku hibernasi kan dia, adalah dekat setahun rasanya...
Hehehe...

Therefore, sapa2 yang ingin menghubungi daku buat masa ni...
Sama ada through chat2 box tepi dalam blog ku ni ataupun kita texting2 calling2 phone sajalah...
Kalau mau nama lagi formal, e-mail pun boleh...
Bagi kawan2 yang ada skype ku, daku sentiasa menantikan skype anda sekalian...
Hehehe...
Insya Allah, tengoklah nanti ada full tank kekuatan untuk on balik fesbuk, aku on lah...
Tapi buat sementara ni atau mungkin lama jugak lah, aku "tidur" kan lah dulu fesbuk2 dan burung biru aku tu...
Huhuhu...
So, until we'll meet again! Assalamualaikum...

(Bertunang Di Blog)


Tiada ulasan: