Khamis, Oktober 21, 2010

Kepulangan Ku Ke Kuala Lumpur...

13hb Oktober 2010...
Bbrapa mggu yg tlh blalu...
Dek kerana ksibukan ku, xda pluang utk mncatat kan ssuatu d sini...
Hehehe...

Aku ingin bcrita ttg kpulangan ku smula ke KL stelah cuti Summer 2010...
Utk mmulakan khidupan baru d sem Fall 2010 plak...
Sbelum smpai airport, aku sggh kjap d rumah spupu ku, Ros...
Mau peluk cium anaknya, Muhammad Muizzuddin Bin Zainuddin...
Hehehe...

Flight ku dr Tawau ke LCCT spatutnya jam 6.35 ptg, tp delay smpai ke jam 7 lbih...
Oh ya, Etta, mak dgn Uncle Zai yg hntr aku p airport...
Masa timbang barg2 aku, 30 kg lbih...
Aku ada free 20 kg jek, so kena byr RM150 (RM15/kg)...
Huhuhu...
So, aku pndahkan sparuh barg2ku dr beg beroda ke beg Sponge Bob ku...
Utk buat 1 beg jek naik kargo...
Satu lg, yg beroda aku bwk naik atas kapal...
Sbb utk bwk beg naik atas, kena 7 kg paling maximum...
Hahaha...
Timbang blk, 23 kg...
Lbih 3 kg, so kena byr RM45...

Pstu, dlm ruangan mnunggu tu nasib baik lah ada kwn etta, Pkcik Kassim Mad Siam...
Ada teman bcrita2...
Ndak lah jgk bosan btul...
Hehehe...
Pstu beratur punyalah lama...
Naik lenguh lutut dan betis aku...
Lain kali delay, jgn lah announce awal2 bah utk bsedia d dpn pintu...!!!~
Haishhh...

Naik kapal, aku dduk d seat 26E...
Sdh lah dduk d tgh2 antara 2 lelaki...
(X dpt lah gerak byk2 dan tdur mcm2 pesen)...
Hahaha...
Tp, first time aku naik flight kena seat blkg...
Lbih2 lg flight mlm...
Flight kali ni, sgt terasa kelajuan kapal terbang tu...
Mgkin sbb dduk blkg, mgkin...
Pstu x dpt tdur nyenyak mcm slalu sbb ada gangguan cuaca...
Kapal asyik goyang2 jek time langgar awan...
Cuak, beb...!!!~
Hahaha...

Tp Alhamdulillah, aku slamat tba d LCCT Airport dlm jam 10 bgitu...
Pstu, igtkan flight ku delay...
Bdk2 yg jemput aku mrungut2 penat tggu...
Rupa2nya, dorg lg delay dr aku...
Huh...!!!~
Hahahahaha...
Dlm stgh jam jgk lah aku tggu dorg...

Bila dorg smpai, tgk muka masing2 tsenyum buat aku sgt bsyukur dpt jmpa dorg lg...
Aku sgt rndukan dorg spanjang cuti...
Agak ramai yg mnjemput...
Smpai 2 kreta...
Terasa bagai VVIP Sabah plak...
Hehehe...
Thanks Safra, Mun, Azzan, Zol, Aidil, dan Ferman...
Kerna sudi mnjemput org tua ni...
Sory jgk klu mnyusahkan...
Especially, Safra dan Mun yg drive kreta sndiri...
Juga Aidil yg dlm ksihatan tdk sberapa baik...

Dr airport, kmi mnuju ke Bandar Baru Bangi Seafood Restaurant...
Tmpt cdgn Azzan utk dinner...
Hehehe...
D ksempatan yg sama jgk, utk celebrate bday Mun (13 Okt) dan Zol (14 Okt)...
Yg paling pnting, "Nihun Tum Nyum..."
Hahaha...
Tmpt mkn tu, sgt murah dan x sgka...
Utk 7 org, mkn mcm2 tp x mcm 7 org pun yg mkn...
Best, best...!!!~

Dlm kreta, spanjang pjalanan blk...
Mcm2 crita yg d bualkan...
Thanks everyone...!!!~
Kmu lah kluarga sy d TPM ni...!!!~
Saaayang kmu smua...!!!~

Tiada ulasan: