Jumaat, Ogos 17, 2012

Teman Beraya (Updated)


Say Hello to my two new friends here, plus one...
Miss Zett's and Mr Wan's plus Miss SJ's...
Hehehe...


(Miss Zett's aka "aku lupa tnya nama dia" hahaha...)
(Mr Wan's aka "Ikina")
(Miss SJ's aka "pun aku lupa tnya sapa nama dia" hehehe...)

Memandangkan aku tidak balik beraya...
So, aku akan ditemani oleh TIGA ekor ikan laga yang sangat cantik...
Dua2 tuan ikan2 terawal tu balik Perak...
Sekor Kak Zarina punya, sekor lagi Wan Via punya...
Manakala Kak SJ balik Sabah...
So, baru dapat ikan pagi ni...

Setelah sekian lama, aku rasa aku ni Pet Lover yang kaw2 lah...
Hahaha...
Sebabnya, setakat aku tinggal di hostel ni jek...
Bilik aku ni telah dihuni oleh bermacam jenis haiwan peliharaan...
Sama ada kepunyaan sendiri atau tolong jagakan...
Antaranya turtle (aku punya), arnab (manda punya), kucing (hostel dan kak ecah punya), hamster (akak azzan punya dan eton jonet with the kids aku punya), ular blood python dan ball python (haifa punya), dan sekarang ni ikan laga plak...
Hehehe...
Ni pun rasanya ada lagi yang aku lupa mention ni...
Di rumah pun ada kucing2 jugak...
Rindu dua ekor kucing aku yang sangat adorable tu, Mamut dan Putih...
Huhuhu...

Apa2pun, aku pernah baca satu artikel yang menyatakan...
Orang yang membela haiwan peliharaan, kurang risiko untuk dapat penyakit yang berpunca daripada stress...
Kiranya, haiwan peliharaan ni anti-stress lah...
Hehehe...
Memang ada betulnya, sebab setiap kejadian yang Allah ciptakan tidak akan pernah sia2...

So, hope you're ok with me this week ya, fishy...
I will take a good care of you three...
And thank you for accompanying me this Aidil Fitri...
Huhuhu...


p/s: "mamut, putih, and the kids", "wan & weh", "eton, jonet and the kids"...may you guys rest in peace...thanks for all the love and memories we shared together...will always love you all...


Tiada ulasan: