Ahad, Julai 04, 2010

Sakiiiiiiittttt....!!!~

Its hurt...
Really2 hurt...
When u want to move, its like pull ur nerves everywhere...
Arggghhh...!!!~
BACK PAIN...!!!~

Mcmana lah bnda ni blh jd dgn aku???
Sakit, sgt2 sakit...
Hnya tbaring terlentang, ibarat org lumpuh...
Skrg ni pun dpt dduk sbb aku pksa...
Tp dia punya sakit, Wallahu Alam lah...

Smuanya blaku hnya skelip mata...
Pagi td aku hnya bgun sbg org yg selsema dgn hdung tsumbat...
Then, aku p mandi...
Lps mandi aku masak, aku makan...
Time mkn tulah, aku sdh rasa x selesa...
10 minit lps mkn, aku p toilet...

Masa d toilet tulah, aku rasa mau bteriak skuat hati...
Bila time aku mbongkok...
Mcm urat2 d belakang ku ni tputus...!!!~
Ya Allah, sakitnya tdk tertahan...!!!~

Aku hnya bpegang pd dinding2 utk smpai p bilik...
Smpai bilik, aku trus baring dan x blh bgerak lgsung hmpir stgh jam...
Mak call...
Bertanyakan perihal ku...
Dia kata, itu mgkin "Raokeng" kata org bugis...
Sakit blkg yg mmg sakit, dan aku d larang mndi klu tdk nnt tmbh sakit...
Abg Lan pun call, kata mau dtg mlm nnt...

Lps dorg call, aku kaku sbntar...
Kmudiannya...
Aku pksa tgnku capai hp dan msg lah sapa2 yg aku tringat...
Bkn mau mnta simpati, hnya mluahkan sakit yg x tluah tu...
Aku msg Taufiq, Mak Tam, dan Piqa...
Smuanya concern...
Thanks...

Then, Mak Tam bgtau Hanum utk tgk aku...
Hanum dtg dan tgk aku yg dah mcm org lumpuh tdk bgerak...
Kmudian, dia offer utk urut bhgn2 bdn yg bkenaan...
Bkn xmau bg, tp bdn ku pnuh angin org yg aku prnh urut dlu...
Nnt x psl2, dia plak yg sakit...
Jd, aku just trima ptlgannya utk ambikkan aku air...
Trima kasih byk2 sbb ambik tau psl aku ni...

Solat Zohor dan Asar...
Aku pksa sedaya yg mgkin...
Allah...
Sakitnya tdk tertanggung olehku...
Mau saja aku mnjerit dlm setiap pergerakan solat ku...
Tp aku tahan, ttp bertahan...

Skrg aku tersadai d sini...
Dgn pergerakan yg terbatas...
Aku pksa diriku utk bgerak walaupun sakit...
Mnunggu kehadiran Abg Lan utk bwk aku p klinik atau hospital...
Sambil tu, aku baca artikel ttg LOW BACK PAIN...

Mcm mnyeramkan...
Sbb katanya, biasanya back pain akn jd kes emergency...
Tp aku, hnya dduk d sini...
Mudah2an tiada apa2 yg buruk jd pd ku...
Insya Allah...


Tiada ulasan: