Khamis, Julai 22, 2010

22/07/2010...Hari Yg Pnuh Snyuman...

Hari ni, Alhamdulillah aku masih bisa mbuka mata dan bnafas dgn baik...
Nikmat pinjaman drpd Allah SWT...
Syukur atas segalanya...

Cuma hari ni aku bgun agak lewat...
Pkul 8.00 pg...
So, aku p kolej pun agak lmbt...
Ksian Zol tggu aku bukakan pntu SRC...

Then aku dgn Zol p sarapan pg d Cafe Sayang...
Lps tu borak2, Taufiq, Aqie, Safra plak dtg...
Dorg blh plak p tgk crita Duyung Lelaki...
Hahaha...
Pd masa sama, kami siapkan krja2 yg blum siap lg...
Mcm aku, dok belek2 Borang Pnyertaan MASISWA dan UKM...
Bdebar plak, memandangkan hari plawanan Karnival Sukan UKM dah dkt...
Sabtu ni, 24hb aku akn bwk bdk2 Futsal dan mgkin Basketball ke Karnival Sukan UKM tu...
Sabtu dpn plak, 31hb giliran Karnival Sukan MASISWA...
Kali ni, kontinjen TPMC agak besar...
Melibatkan lbih kurg 70 org atlet tmasuk bbrapa org pegawai (manager team)...
Smoga Rahmat Allah sntiasa bsama psukan TPMC...!!!~

Ok, smbung blk psl hari ini...
Zaidul, Ammar, Ihsan, Fazrin, dan bbrapa org lg dtg buka meja pingpong...
Aku pun join skali, suka2...
Hehehe...
Pstu, bdk2 ni mmg best...!!!~
Siap buat game td mcm ala2 wakil negeri masing...
Yg ada aku (Sabah), Ihsan Sabrie (S'wak), Fazrin (Perak), Zaidul (Johor), Ammar (Penang), Hell (KL), dan Taufiq (Kedah)...
Mmg lain2 negeri masing2...
Hahaha...
Asyik gelak jek dgn dorg td...


Tghari dlm jam 12...
Aidil blk dr Lab pagi dia...
So, pakat ramai2 mkn d Technoflex mmandgkan ptg, ramai d antara kmi yg ada lab...
Aku, Aidil, Ferman, Afieq, dan Faiz gerak saing ke Techno...
Manakala Zol, Aqie, dgn Aisyah dah siap2 tggu d sana...
Bjumpa dkt dgn IShoppe, kmi pun mnjelajah mncari mkanan d Technoflex...
Bselera mkn masing2, sbb byk pilihan ikut citarasa stiap org...
Masa mkn, mcm2 gelagat masing...
Crita pun beraneka...
Hahaha...


Masa mkn, hujan lebat...
Tpksa delay sbentar utk ke Lab...
Dlm 2.15 ptg baru smpai lab lps dr surau...
Cuma kmi smua x sama lab...
Masing2 lain...

Time d Lab ku plak, BIO200 (Microbiology)...
Kmi buat ttg Growth Media Preparation...
Mengaplikasikan sesi lab mggu lalu...
TSB, TSA, Mac Conkey...
Smua tu, nama2 bnda alah yg kmi smua buat...
Ttg experiment tu, bkn yg aku mau crita...
Tp psl sesi fotografi, smasa tggu smuanya d Autoclave...
Smbil2 tu mnyibuk p lab Applied Microb stdnt Degree...
Juga intai microb guna microscope...
Hehehe...
Apa2pun, lab hari ni sgt2 best...!!!~
Thanks to all my classmates, Mdm Asnida, dan akak Nadia (btul ke???)
Sbb bgitu sporting...!!!~

Pstu, blk dr lab...
P tgk bdk2 Volleyball training plak...
Satu kali utk buat briefing pendek buat para pemain...
Dorg mmg hbat dan sgt bbakat...
Bgga punya kwn2 kolej mcm dorg smua...
Hehehe...
Special thanks to Shahrul Anuar sbb sudi mngetuai pasukan bola tmpar ni...
Kpd smua pemain, trima kasih yg tdk thgga atas usaha dan smgt kalian...
Smoga team volley ball TPMC akn mndpt tmpt d Karnival Sukan MASISWA nnt...!!!~
Aku sbg Manager Team Volleyball, akn mberikan 100% komitmen dan sntiasa ada utk kmu smua...!!!~

Ptg td jgk Taufiq dgn bbrapa player rugby lain akn btolak ke Kedah...
Dorg akn bmain dgn Raccoon Rugby Club utk kjohanan Rugby d Alor Setar, Kedah (klu x silap)...
Aku dah bg satu beg bekalan ubat2 utk Taufiq dan player lain...
Smoga dorg smua slmt pergi dan slmt kmbali...
D hrpkan jgk bsama kmenangan yg dorg impikan...
Gud Luck, Raccooners...!!!~

Mlm ni spatutnya ada latihan badminton...
Tp d sbbkan sdikit halangan, tpksa d batalkan hasrat itu...
Hehehe...
Ksian Syafiq sbb aku bgtau x dpt join last2 minit...
Ksian jgk Zol yg mngidam sup perut...
Huhuhu...
Maka aku btukar haluan dgn mbuat tinjauan latihan bdk2 Netball plak...
Training mlm, itulah yg d prlukan...
Sbb klu siang masing2 sibuk dgn kelas...
MASISWA lg smggu, so mmg training sgt2 d prlukan...
Thanks kpd Hani sbg kapten dan Mun sbg Manager sbb sudi lead team ni...
Special thanks jgk kpd smua pemain...!!!~
Kta akn gegarkan TAR College 31hb & 1hb ni...!!!~
Hahaha...

Apa2pun, hari ni sgt best...!!!~
Dan skrg, prlu bsedia utk Test Microbiology esok...!!!~
Hahaha...
Permisi dlu utk kali ini ya...
Assalamualaikum...


Tiada ulasan: