Ahad, Julai 10, 2011

Aku Dipaksa Tengok Drama Korea...!!!~

Sepanjang bersempena cuti mid-term seminggu ni...
Selain bermesra alam dengan buku2 dan notes2 organic chem, biochem dan beberapa subjek2 membunuh...
Aku juga ditemani oleh kerja2 plan dan dongakan untuk leadership camp juga countdown to nomination day for new line-up SRC...
Haishhh, busy sungguh jadi Ad-Hoc ni...
Lagi busy daripada masa SRC dulu...
Huhuhu...

Tapi, nasib baik lah aku ada insan2 yang tetap setia menghulurkan telinga untuk kena ceramah, untuk menadah bila aku start merapu time penat, dan paling penting layan segala karenah ku dengan kerja2 ni...
Hahaha...
Thanks to all my beautiful and handsome Ad-Hoc members juga Ex-PC members...
Sebab banyak membantu dan support mission impossible kita ini...
Tanpa kalian, aku pun tidak mampu bertahan...
Mungkin awal2 lagi aku sudah booking satu katil d ward HUKM atau Hospital Pantai tu...
Hahaha...

Ok, berbalik kepada tajuk asal...
Bersempena dengan demam K-Pop dan segala jenis "K" yang melanda sekarang ni...
Errr...Aku rasa sudah lama, tapi sekarang semakin menular...
Sebab aku masih ingat lagi, aku pernah lah jugak sekali addict dengan Autumn In My Heart zaman 10 tahun lalu rasanya...
Hahaha...
Cuma memandangkan masa tu waktu show dia clash dengan hindustan fevret mak aku yang bertajuk Des Mein Niklla Hoga Chand...
Terpaksa lah aku batalkan niat aku untuk follow dan addicted to korean drama...
Hehehe...

Disebabkan aku agak blurr bila En Labu dan Aqie atau budak2 lain start berborak pasal cerita2 korea dorg...
Maka aku d PAKSA jugak lah oleh seorang hamba Allah ni untuk menikmati "keindahan" cerita drama2 made in Korea ni...
Sebab katanya, aku tidak romantik...
Aku??? Tidak Romantik???
Ceittt...!!!~
Bagi aku, semua yang dalam movie or drama tu karut semata-mata...
Hahaha...
Dah namanya berlakon, mestilah nak yang penuh fantasi jek...

Hinggakan terjadi satu masa, especially bila dorang dok sibuk cakap pasal Nora Elena...
Then, aku gagahi lah satu malam ni untuk tengok full drama Nora Elena tu...
Mau tgk jugak sejauh mana romantiknya Seth Tan yang jadi kegilaan ramai wanita2 dan isteri2 Malaysia d luar sana...
Hohoho...
Apa hasil yang aku dapat???
Lena aku tidur lepas tengok cerita tu...
Sebabnya???
Boring laaa...!!!~
Keromantikan Seth tu typical...
Sudah biasa aku tengok dalam filem2 lain...
Yang hakikatnya boleh aku katakan...
Romantiknya Seth Tan memang berbeza jauh sangat2 dari dunia nyata lelaki sebenar...
Hahaha...

Ok, dah namanya imaginasi dan fantasi, kan???
So aku iya kan sajalah...
Bak kata kawan aku...
Jangan terlalu mau kan yang perfect sangat dalam mengkritik...
Kritik filem atau drama jangan lah seteruk macam kritik political issues...
Hahaha...
Sorry2, aku sudah terbiasa dengan dunia "drama politik"...
Yang perlukan kritikan mendalam...
Hehehe...
Sedikit terbawa2 plak dalam dunia lain...

Alah, sinetron Indonesia pun sama jugak...
Memang minta kena kritik...
Jalan cerita mula2 dah sedap dah...
Bila dah sampai klimaks jek, mula lah cerita merapu2...
Watak sesat dari mana plak ntah tiba2 muncul untuk cipta konflik lain...
Macam cerita Cinta Melody...
Uncle dengan Etta jek yang setia follow cerita tu...
Aku just jatuh cinta dengan lagu dia jek "Aishiteru"...
Hahaha...
Sebabkan cerita dia banyak meleret2 dan merapu2 lah...
Tu yang buat aku malas follow drama bersiri tu...
Tapi kali ni untuk menyahut cabaran korea ni, aku kena tabah ye...
For now, demi drama korea yang bakal aku tonton ni...
*Oh, hope it'll be fun like Grey's Anatomy or CSI...*
I promise you my fren, that I will just follow the rhythm of the drama and the scenes...
Kita tengok sapa lagi romantik???
Aku atau drama yang penuh dengan lakonan semata2 tu???
Hahaha...AGAIN, political criticism's style...
Ok then, time utk menghadap drama korea yang berjilid2 banyak nya ni...
Cabaran seminggu cuti mid-term ni...
Harap aku dapat tempuhi dengan tabah...
Hahaha...

Setelah d belek2, sebagai starting aku berkenan dengan LIE TO ME...
Itupun setelah baca semua sinopsis drama2 korea yang ada d hard disk Aqie ni haaa...
Hahaha...
Ok, wish me luck...!!!~

Tiada ulasan: