Selasa, September 14, 2010

Aktiviti Hari Ini...(14092010)


Seawal pg aku sdh berada d kolej...
Ada sdikit pbincangan...
Kmudian melakukan aktiviti riadah, iaitu bmain ping pong smpai penat...
Hehehe...

Dlm stgh jam keberadaan ku d kolej...
Fazrin dan Aidil pun sampai...
Fazrin dgn smangat nya mahu pasang banner Pertandingan Bowling esok, yg akn blgsung d Sunway Pyramid Mega Lanes...
Manakala Aidil plak ada kelas chemist (kesah plak???)
Hahaha...
Berckp sikit psl bowling...
Aku, Safra dan Zol akan menjadi sepasukan mnentang pasukan2 lain demi maruah SRC utk ptndingan bowling esok...!!!~
Hehehe...

Slps itu, p sarapan pagi (mrangkap mkn tghari) dgn Fazrin, Zol, Aqie, dan Cellen...
Lps dr itu...
Kmi truskan aktiviti bsidang kmi d bilik SRC smbil mkn2 kuih raya...

Lbih kurg dlm jam 3 stgh ptg...
Kaca yg mnjadi dinding bilik SRC dan Student Union tlh PECAH satu bhgn...
Akibat hentaman kuat drpd Bat Ping Pong yg tlepas dr tgn seorg rakan yg sdg bmain d luar...
Pada saat itu, aku sdg dduk btul2 mbelakangkan dinding kaca yg pecah itu...
Jika d hitung kira, kalau lah bat tu lbih laju lagi...
Alamat, kmgkinan besar klu bkn bat tu trus msuk kna kpala ku...
Serpihan kaca akan tpacak d blkg kepala...
Tp Alhamdulillah...
Xda apa2...
Cuma aku tkejut skejap...
Si Pelaku kjadian tsebut berulang kali meminta maaf dan rasa bsalah sgt...
Dia juga tlg sapu2 kaca yg bertaburan d lantai...
Slps itu, aku dan bbrapa rakan lain mncabut sisa2 kaca yg masih terpasang...
Dgn amat bhati2, agar masing2 tdk tluka...

Bbrapa minit slps episod kacah pecah tu...
Aku trima panggilan drpd kluarga...
Etta mnyampaikan satu pkhabaran yg agak mndukacitakan...
Ayah kpd sahabat ku, Jumadir telah kmbali ke Rahmatullah siang td...
Haji Jarabe telah lama mnderita pelbagai kompilasi pnyakit...
Namun, Allah tlh mnunjukkan kasih syg-Nya...
Pnderitaan yg tlh lama d alami telah pun berakhir dgn terpisahnya Roh dr Jasad...
Smoga Allah mncucuri rahmat buat roh Allayarham...
Al-Fatihah...!!!~

Sbelah ptg pula...
Dlm jam 5 stgh ptg...
Aku serta bbrapa org lagi telah mnghadiri Majlis Jamuan Hari Raya anjuran Persatuan Belia Muslim TPMC...
Mula2 agak kberatan utk pergi sbb aku x punya apa2 utk d sumbangkan...
Tp, atas dasar mnghormati tuan rumah yg bkali2 mnjemput...
Aku p lah juga btemankan bbrapa rakan seangkatan yg lain...

Majlis d mulakan dgn Usrah ringkas drpd bbrapa org ahli PBM...
Iaitu saudara Amirul, Syafiq, Haikal, Fathil (Mantan Presiden) dan juga Zaidul (Presiden PBM)...
Usrah yg btajuk "Mencari Sakinah (Ketenangan)" sdikit sbyk dpt mbuka mata kpd satu paradigma yg baru dlm memahami konsep ketenangan...
Alhamdulillah, trima kasih atas ilmu2 yg bermanfaat...
Insya Allah akn trus d simpan sbg pedoman...

Slesai usrah, masing2 mnjamu selera dgn hidangan yg tlh d sediakan...
Byk mkanan yg tlh tersedia...
Murah rezeki kmi smua hari ini...
Pada masa yg sama juga, telah diraikan hari ulang tahun kelahiran saudara Zaidulkhair yg kbetulan pada hari ini...
Doa kmi, smoga saudara Zaidul sntiasa mndapat yg terbaik drpd Allah SWT dlm dia mniti kdewasaan hdup ini...

p/s: aku pkai baju kaler sedondon dgn Zaid hari ni...hehehe...

Lps makan, ambik2 gmbr...
Smua beransur beredar krn hari tlh beranjak malam...
Tlh masuk waktu maghrib...
Aku hnya smpat tlg bbrapa bnda jak...
X dpt tlg byk sgt...
Sbb bila aku msuk kolej kjap...
Dorg sdh siap kemas2...
Maafkan sy sbb x dpt tlg apa2...
Apa2pun, trima kasih byk2 drpd sy dan rakan2 yg lain...
Smoga Allah mrahmati kalian dan niat baik kalian akn d bls dgn pahala yg blipat kali gnda...
Mudah2an, murah rezki kalian smua...
Insya Allah...!!!~

Tiada ulasan: