Selasa, Jun 12, 2012

A Very Good Start


Alhamdulillah...
Minggu ni masuk minggu ketiga untuk semester Summer 2012...
Should be this is my last semester here, at TPM College...
Hmmm...
Untuk semester ni, aku mungkin akan sibuk sedikit dengan Final Year Project (FYP)...
Tentang tajuk, aku ada pilih beberapa yang aku berkenan, cuma tinggal pastikan dengan Supervisor nanti...
Insya Allah, mudah-mudahan segalanya berjalan dengan lancar...
Semoga juga kesihatan ku tidak lagi menjadi penghalang kali ni seperti setahun lepas...
Aku tidak sanggup lagi untuk extend2 sem ni, cukuplah setahun pengajian ku terbantut dek halangan masalah kesihatan yang perlukan komitmen rawatan berulang tu...
So, dear my lovely Vertigo please behave, ye...
Huhuhu...

Semester ni aku kena enroll beberapa subjects sebagai semester akhir...
Antaranya:
  1. Biochemistry (Mr. Lim Chee Siong)
  2. Simulation and Modeling for Biology/Chemistry (Mr. Lim Siong Chung)
  3. Enzyme Technology (To Be Update)
  4. Final Year Project for Biotechnology (To Be Update)

Sepatutnya ada dua lagi subjek yang aku masih tunggu untuk di'offer', tapi kena tunggu atas beberapa masalah yang perlu di 'sort out' kan dulu oleh pihak kolej...
So, I'm waiting here with very patient and full of hope...
Hehehe...

Malam tadi (11/06/2012 - 6.00 ptg hingga 8.00 malam) merupakan kelas Biochemistry dan ada "first quiz"...
Seperti biasa, jika soalan2 tu daripada Sir Lim CS memang akan agak tricky...
Menggelabah juga aku menjawab semalam...
Biasanya, selepas jawab markah akan dibagitahu seminggu kemudian tapi kali ni lepas jawab jek terus tanda dan dapat markah masa tu jugak...
Huhuhu...
Lepas tukar2 kertas untuk tolong Sir Lim tanda, kena bagi balik pada tuannya...
Bila aku dapat balik kertas ku, Alhamdulillah dapat FULL MARK!!!
Woohooo...!!! Hahaha...

Aku punya tersengih tu, sampai habis kelas dibawa ke tidur...
Hehehe...
Gembira plak dengan starting yang sangat2 baik ni...
Yalah, biasanya pasti akan ada jek silly mistakes, tapi kali ni tiada plak...
Mungkin inilah hikmahnya bila dah tinggal last2 semester ni atau mungkin juga sebab sudah pencen daripada terlibat secara langsung dengan aktiviti luar pembelajaran...
Sapa tau, Wallahu 'Alam...

Apa2pun, aku harap momentum yang terbaik ni akan berterusan hingga akhir semester...
Sepertimana keputusan Organic Chemistry dan Introduction to Modeling and Simulation yang agak membanggakan semester lepas, aku sangat berharap juga buat semua subjek2 ku semester ni termasuklah FYP, aku akan bagi performance yang terbaik...
Semuanya bergantung kepada tahap Istiqamah dalam berusaha, doa, berkat keluarga, pertolongan daripada lecturers dan kawan2, serta beberapa faktor yang lain...
Insya Allah...

As the conclusion, I'm Fully Ready To Rock On This Semester! 


Tiada ulasan: