Isnin, Julai 27, 2015

Raya, Raya, Raya 2015...


Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Setelah cuba memujuk hati yang merajuk dek "makan dalam raya"...
Alhamdulillah, adalah reda sikit sebab aku paksa diri untuk redha demi keluarga...

Oklah, cakap banyak pasal makan dalam pun tiada hasilnya...
Kali ini mau update gambar dan story yang sangat simple pasal rayaku tahun ni...
As usual, rayaku almost every year begini...
Beraya hanya di dapur dan belakang rumah (cuci pinggan mangkuk) serta layan tetamu..

Percaya atau tidak, tahun ni langsung tiada satu rumah pun aku sempat ziarah...
Kecuali setakat ni, aku dapat ke Open House Sr. Assistant Mostyn ni...
Itupun sebab open house dibuat waktu kerja, kira kami lunch di sana...
Kalau mahu kata berziarah raya yang memang berziarah, memang tiada...
Sampaikan my Tan Sri dan a few of my friends kecil hati...
Sorry...

Ada Open House yang dibuat oleh eksekutif dan chief clerk kami pun aku tidak dapat datang...
Sebabnya, lepas full blast bekerja di dapur, raya keempat aku diserang sakit kepala, demam, selsema dan batuk...
Sakit adik-beradik ni tidak datang sekaligus...
Dia macam adik-beradik yang balik beraya di kampung jugaklah...
Satu, satu datang...

Mula-mula sakit kepala yang macam ada anak gajah duduk atas kepala...
Kemudian selsema, panas dalam, demam panas, dan batuk...
Lepas seminggu, barulah genap sakit adik-beradik tu datang dengan aku...
Semenjak kemarin, 26/07/2015 aku dapat semua pakej sekali jalan...
Seksa ooo kerja dalam keadaan begini...

Kemarin juga, 26/07/2015 seharian aku cuba berhibernasi...
Siang kepalaku memang berat sejak Sabtu lagi...
Makan ubat selsema memang hibernate terus seharian...
Aku perlu hibernate siap-siap siang hari...
Sebab malamnya ada celebration...

Ya, 26/07/2015 merupakan ulang tahun kelahiran My Great Dad...
Ulang Tahun Etta aka En. Andi Nahri @ Kandi Basoh yang ke 55 tahun...
Alhamdulillah, Allah masih bagi kami rezeki dengan keberadaan etta di samping kami...
Malam tadi kami just buat a simple family dinner...
Just five of us (including tan sri)...
Keluarga Abg Mail tidak dapat ikut serta sebab diorang ada tetamu...
Insya Allah, belated celebration akan dibuat sekali lagi awal bulan depan sekali dengan open house dan kenduri kesyukuran...

Apa-apapun, walau macam mana sekalipun raya itu diraikan...
Aku tetap bersyukur kerana aku beraya dengan dikelilingi oleh orang-orang yang aku sayang dan menyayangi aku...
My parents, my uncle zai, my siblings, my tan sri, my in-laws, my big family, my friends dan semua yang berada di sekeliling ku...
Terima kasih, Ya Allah...

Kepada semua ahli keluarga, rakan-rakan, semua kenalan, serta seluruh umat Islam...
Selamat Hari Raya Aidil Fitri...
Minal Aidil Wal Faizin...
Mohon Maaf Zahir dan Batin...

Gambar raya kurang, busy sangat sampai comot-comot tidak mau bergambar...
Huhuhu...
But, here are some pictures taken sepanjang Syawal 2015...

(the making of burasak..aku cuma pandai ikat jak..)

(with cousins - ica selamat, titti marzuki, me, ima selamat)

(with my parents and my cousin yang duduk sebelah etta - Andi Ansar's family)

(me at Tuan SA Munawar Open House)

(with my anak-anak tuition, some of them)

(again, with my anak-anak tuition)

(the three pumpkins - my cousin's sons, kak rahmadana)

(etta & mom)

(with my parents and uncle zai)

(my mom suap my etta during his bday celebration)

(corporate Aidil Fitri wish from Mostyn Estate, done by me)



Tiada ulasan: