Ahad, Mei 16, 2010

PERCUTIAN DI KAMPUNG...

Sebulan cuti, aku hnya blh kata...
Tiada masa utk aku bsuka ria...
Sluruh masaku hnya utk keluarga...
Terutamanya My Sweet Mom...

Spt yg sdh d sedia mklum...
Mak aku mnghidap penyakit Diabetis Melitus Hyper (lbih kurg lah)...
Mksudnya, tlebih gula dlm darah...
Bnda ni pun dpt d kesan lps mak ttusuk paku bkarat...

Jd, spnjang cuti aku hnya mnjadi nurse sparuh masa dan suri rumah spenuh masa...
Stiap pagi dan sblm maghrib aku akn basuh luka kaki mak...
Dettol + Pncuci Diabetis + Ubat Kuning + Gel + 4Life...
Antara ramuan utk mnyembuhkan luka d kaki mak...
Tdk d lupakan, sarung tgn utk elakkan jgkitan kuman...

Apa yg blh aku kata...
Smua ni byk mngajar aku erti ksabaran dan pghargaan...
Mnjaga org yg sakit mmg sgt2 prlukan ksabaran yg tggi...
Mood org sakit ni, mcm Roller Coaster...
Slh timing, mmg meluap lah hati...
Hehehe...
But for my mom, I will still standing...!!!~

D smping jaga kbajikan mak...
Aku prlu lakukan krja2 mak sbg suri rumah...
Yeah, I know...
Its really2 hard to be a full-time housewife...
Bgun pg, kmas rumah...
Sdiakan sarapan...
Sblm tghari kna sdiakan mkn tghari utk smua...
Pstu kmas dapur...
Lps lunch baru rehat sikit...
Ptg plak, klu rajin buat minum ptg (tp biasanya etta yg buat)...
Maghrib sedia2 utk mkn malam...
Nasib baik etta sgt gentle...
Etta lah yg slalu tlg aku masak utk mkn mlm...
Dia x prnh kisah pun dia pnat bkerja...
He is My Great Dad...!!!~

Uncle, mcm biasa...
Sumber pesanan...
Apa2 yg kurg, pesan saja...
Kadg2 lupa beli, big boss akn mulalah bising...
Hahaha...
Tp Uncle Zai mmg tbaek...
X prnh ambik hati bila kna marah oleh Big Boss...
Just senyum dan bgurau...
I salute him...!!!~

Utk kwn2...
Aku hnya dpt luangkan masa dlm sehari sbulan jek...
Sory, geng...
Aku tau kmu fhm aku, kan???
Hehehe...
Lain kali, Insya Allah klu mamaku sdh sihat kta p ronda2 ya...

Bbrapa hari sblm aku blk TPMC...
D rumah sibuk buat preparation, kemas2 utk sambut Menantu Baru...
Kak Anor & Abg Lan akn pulg 10hb Jun...
Aku xtau apa yg d rncangkan, aku hnya tlg2 etta kemas bilik & kwsn rumah...
Pstu etta cat dinding rumah...
Aku x byk tlg sgt, sbb aku ni agak slow lah skit bila buat krja kmas2 ni...
Hahaha...

Yg pnting, thanks to my cousins, kakak ipar, & sluruh kluarga...
Sbb sudi hulurkan tgn dan masa kpd kmi saat mak d timpa cubaan mcm ni...
Special thanks buat kwn2 mak yg btul2 mnunjukkan kpdku erti besar sbuah psahabatan...
Ikatan psahabatn mak dan mreka sgt2 kuat mlebihi ikatan adik bradik...
Aku sgt tharu bila tgk Hjh Tang & Hjh Sitti mnangis saat melihat keadaan mak masa sakit...
Oh my, aku pun rasa mau nangis tgk scene tu...
Sgt2 touching...

Sjuta pnghargaan buat smua yg sudi melawat, bwk buah tgn, jiran2 yg sgt ambil berat, knalan2 mak, dan ssiapa saja yg slalu btanya khabar dan doakan ksihatan mak...
Tdk ketinggalan, kwn2ku dan warga TPMC yg sgt prihatin dgn doa, tips, dan cdgn rawatan...
Aku btrima kasih bg pihak mak dan sluruh kluarga...
Smoga Allah juga mberikan ksejahteraan bg kalian smua...



Tiada ulasan: