Khamis, Februari 26, 2009

DUNIA SUKAN, AKU SUDAH KEMBALI...


Aku dah mula nak msuk blk dlm dunia sukan...
Mgkin tdk lg sbg atlet...
Tp starting yg agak bgus, aku mula sbg Fisio...
Ahad lalu, 22hb Februari 2009 aku ikut team netball TPM p match d UKM...
Slama bbrapa hari, aku ikuti training dorg sbg penonton jak...
Tp x sgka plak, masa hari game tu aku d ajak dan skali gus memainkan pranan yg agak pnting jgk lah...
Stlh sekian lama aku berehat dr dunia sukan, akhirnya smgt kesukanan aku kmbali...


Sblm ni pun aku mmg btindak sbg fisio kontinjen aku dulu...
D smping sbg atlet...
Tp smua tu dah dkt setahun lbh aku tgglkan...
Bdn pun dr otot start btukar jd lemak...
Part perut yg menjadi2 skali...
Risau mmg risau...
Tp mcmana, stamina lg lah jtuh mndadak...
Nak training, tp xda smgt sbb smgt ksukanan tu yg xda...

Tp skrg...
Syukur alhamdulillah lah...
At least walaupun x main, aku dah blk ke dunia sukan tu...
Walaupun sbg fisio, aku dah ckup blh bbgga jgk lah...
Akhirnya trubat jgk rinduku dgn sukan ni...
Tp yg x blh tahan dan yg buat aku pelik tu, knp netball???
Pdahal sblm ni, jgn hrp aku nak jenguk netball tu...
Sbb aku x reti lgsung nak main bnda tu...
Tp skrg, mainkan pranan pnting lah plak...
Hmmm...
Mgkin ni yg d namakan takdir dan pgalaman baru...
Apapun, aku bsyukur sbb aku masih ada pluang utk mndptkan smula smgt ku yg hmpir hilg...
Thanks tu cucuku, Dayah and all the netballers of TPM sbb bg aku pluang ni...
Jd fisio pun dah kira ckup bmkna bg aku ni...

p/s: pranan aku slain fisio time game tu ialah Memimpin Bacaan Doa, Cheerleader, Water Girl, Jaga Barang, Mamarazzi, Bouncer, Adviser (skit2), dan ada lg lah... Aku pun lupa sbb byk sgt...




Tiada ulasan: