Khamis, November 18, 2010

Sekarang Mmg Aku Rasa Spt BusyWoman...

D mulakan dgn Test Applied Microbes dr Chapter 1 smpai Chapter 3...
So far, mudah2an smuanya ok lah...
Test ni sdh lps Selasa baru2 ni...
Tggl tggu result dgn redha nya Isnin nnt...

Pstu, Test Biology plak...
Masa study tu, aku tau sdh knp aku lbih suka microbes...
Sbb bljr yg besar2 ni lg pyh...
Hahaha...
Punya lah byk label2 mau d hafal...
Aduiiinaaa...!!!~
Baru jak td hbs...
Markah pun, skadar blh utk aku ckp oklaaaa...!!!~
Tp aku x puas hati lah, aku byk hilg markah d bhgn melabel...
Apa daaa???
Huhuhu...

Akn dtg, ada 3 assignments...
Biology, lps mnta pndpt kwn2 dan sdikit idea aku pilih Genetic Engineering & public opposition on it...
Thanks Am, for the ideas...!!!~
Thanks Hani & Mun for the suggestions...!!!~
Hehehe...
Wish me get Full Mark in this assignment...!!!~

Assignment Business Communication plak, ada 2...
Satu individu, satu lg group...
Yg individu, oklah...
Sdh siap...
Yg group ni, tggl kumpul data dan buat slide presentation (krja akulah tu)...
Psl apa???
Memasarkan diapers (lampin) d negara2 mbangun...
So, kmi pilih Jepun...
Presentation plak 23hb ni...
X sedar, sdh sebulan assgmnt ni d bg...
Hahaha...

Applied Microbes plak...
Ada assgnmnt jugak, tp Sir Gopal kata dia x prepare soalan lg...
So, tggu lah...
Jgn dia bg lg 2 hari exam, sdh...
Hehehe...

Bbrapa hari lps...
Aku bgegar skit sbb kes Student Union kena rampas...!!!~
Huh...!!!~
Aku punya kelam kabut...
Sbb SU kesygn tu, d tukar jd E-Library...
Pstu dgn SMS dan mcm2 org aku jmpa, smua tnya bnda yg sama psl SU...
Aku pun x senang dduk lah, mau ptahankan SU yg sbnrnya kputusannya sdh mukatamad tu...
Xpun, mnta gnti SU d tmpt lain...
Aku p lah jmpa Puan Yanti sama2 dgn Zol dan Aidil mngadu psl mau blk SU...
Oklah, sruh buat surat dan petition...
Bila aku blk bilik memerah hotak, smpai surat tu siap...
Aku dpt fon call dr Puan Yanti, katanya...
SU tu ttp SU...
Cuma barg2 library jek akn d letak d situ (Meja kerusi & Kaunter)...
Means, kiranya SU yg ber"library" lah...
Hehehe...
Alhamdulillah, mudah2an berita gembira tu bterusan...
Walaupun kini SU tu terasa sgt sempit d penuhi dgn rak2 dan meja kerusi...

Pstu urus psl kelab2 plak...
Maklumlah, sdh bmggu2 x pggil meeting presiden2 ni...
Fhm, masing2 sibuk...
Tp, krja pun hrp2 dorg buat...
Tggl cari masa utk meeting dgn dorg blk...
Byk bnda mau d update...
Hmmm...

Oh ya...
Ni pun sdh bln 11, mau msuk bln 12...
Mau hbs sem Fall ni jgk sdh...
Mksudnya, aku kena buat checklist barg2 jgk...
Dan buat whole year report...
Report sdh siap, tggl checklist jek blum lg...
Tggu free2 dlu...
Nasib lah, Zai mau tlg aku buat checklist tu...
Hehehe...
Thanks, Zai...!!!~

Besok, mau p Jalan TAR blk...
Mau ambik Nametag SRC...
Spatutnya sdh siap...
Mudah2an cantik dan kwn2 lain puas hati...
Insya Allah...
X sabar mau tgk hasilnya...

Dalam masa yg sama jgk...
Aku sdh siapkan Watikah Perlantikan SRC & Editorial Board...
Tggl print dan bg Puan Yanti sign...
Insya Allah, Sabtu ni (20hb) majlis pnyerahan watikah tu...
Minta2 smua hadir...
Ada aktiviti kemas2, pnyerahan watikah, dan mkn2 skit...

Pstu, mula sdh draf aktiviti2 utk tahun dpn...
Juga projek sukan mega dgn kelab Prostar...
Hari2lah kena mngadap Fahme, Presiden Prostar tu...
Hahaha...
Pndg jauh skit, byk nya yg prlu d buat...!!!~
Kena buat surat pngesahan, kena teman dia p Prostar Malaysia, pstu tlg buat surat sokongan aktiviti plak, mgkin juga perlu p melawat kwasan aktiviti, kena kumpul player, buat bajet perjalan, pstikan smua on training, get well-prepared, tba masa barulah mulakan perjalanan...
Smoga smuanya bjalan spt yg d rncgkan...
Aku hnya prlukan komitmen dan krjasama smua pihak yg mgkin tlibat secara lgsung mahupun tdk...

Namun bgitu...
Dlm byk2 kerja ni...
Aku juga d uji sdikit...
Dgn kesihatan yg kurg baik...
Demam, selsema dan batuk2 yg sdh berlarutan smggu...
Sgt tdk selesa, mgkin juga rakan2 d skeliling...
Aku dpt rasakan, aku sgt bising masa jwb test...
Dgn hdung sumbat, asyik hembus2 jek...
Huhuhu...
Maafkan sy, kwn2...!!!~

Apa yg aku blh katakan...
Dgn plan masa dpn dan hari2 yg mdtg...
Mudah2an aku dpt tempuhi dgn pnuh ksabaran wlaupun bjuta rintangan...
Kerana smuanya perlukan Keredhaan Allah jua...
Klu Allah izinkan, Insya Allah xda yg mustahil...

Sedar x sedar...
Sem Fall bakal melabuhkan tirai, Final Exam pun sdh dekat...
Tahun 2010 pun bakal mninggalkan kta...
Tempoh pkhidmatan ku pun tggl stgh thun jek lg...
Tempoh bsama rakan2 sperjuangan yg ada ni pun, blh d hitung...
Hmmm...
Smoga stiap saat d ukir dgn pelbagai kenangan manis utk d kenang hgga ke akhir hayat...
Tdk prnh d lupakan, rakan2 skolah dlu, rakan2 yg masing2 mnuntut ilmu d Msia atau d luar negara, rndu kmu smua...!!!~
Juga buat kluarga tercinta, I LOVE U...!!!~
You Are My Sunshine...!!!~

Tiada ulasan: