Jumaat, November 12, 2010

Bkn Mencari, Tetapi Mngimpikan...


Satu hari...
Bila aku sdg ada perbincangan atau perbualan...
Lelaki itu melihat pada jam...
Dia berdiri lalu beredar tnpa ucap spatah kata permisi...
Tp bila aku bertanya, "Ke manakah gerangan???"
Dia mnoleh dan mnjawab smbil tsenyum...
"Jmpa Allah kjap, hehehe...Solat..."


Soalan ku sterusnya mngambil masanya sdikit...
"Knp blah mcm tu jek, x bgtau mau p solat???"
Dgn snyuman dia mnjawab...
"Xkan lah smua benda baik kena bgtau org...hehehe..."

Teringat aku pada sebuah hadis...
"Sembunyikan dan tutupilah rapat-rapat kebaikan yang pernah Anda lakukan melebihi rapatnya Anda menutupi dan menyembunyikan keburukan yang pernah Anda lakukan.
(Abu Hazim)"

Yaa Allah, masa itu psti jntung ini akn bdegup kencang krn mngingatkan-Mu...
Juga hati ini telah tpaut pdnya krn setianya dia pada-Mu...
Dia bkn lah seorg yg alim...
Dia hnya lah mnusia biasa pd pndgn kasar mataku dan org lain...
Ttapi kecintaanya pd-Mu, SUBHANALLAH...!!!~
Huhuhu...


Aku tdk mngimpikan ksempurnaan paras rupa...
Juga bkn pd hrta bnda...
Tp hnya lah sseorg yg blh buat aku jatuh cinta kpdnya krn cintanya kpd-Mu...
Temukan lah aku dgn jdohku yg sbegitu...
Agar Iman ku smakin kukuh bila d Imam kan oleh insan yg amat mencintai-Mu...




Tiada ulasan: