Sabtu, Februari 06, 2010

SUDAH SEKIAN LAMA...

Alhamdulillah...
Masih ada peluang untuk menukilankan sesuatu dlm blog aku ni...
Maklumlah, sebagai pelajar aku sibuk sgt dgn study aku...
Lebih2 lagi sejak mula course Diploma Biotech ni, aku kena settle byk benda dlu...
Assignment dan Quiz semua sdh settle...
Tggu cuti mid-term jek ni...
Hehehe...
Semangat ni mau cuti...!!!~
Blh rehat2 sikit...

Sejak buka sem pun aku busy dgn aktiviti2 kolej dan ragbi...
Aku sdh d bagi tggungjawab utk incharge Hari Pndftaran Kelab2 TPMC (27.01.2010)...
Bersama dgn Che Hasliza dan Taufiq Shawfi...
Termasuk para Leader Kelab2 yg ada d TPMC ni...
So, byk bnda yg aku kna cover dan agak busy...
Alhamdulillah jgk lah...
Smua bjlan dengan lancar walaupun sedikit kesal dgn sikap sstgh pelajar yg tdk mberi sokongan dan kerjasama utk mnjayakan program tu...
Tp, aku x kisah sgt...
Penat lelah kami yg btugas tu kami smua anggap sbg tggungjwb dan ibadah...
Mudah2 d trima d sisi Allah...
Insya Allah...

Siang hari, busy dgn Pendaftaran Kelab...
Mlm pula kena rush ke PICC (Putra International Convention Center), Putrajaya...
Ada Majlis Pelancaran Malaysia Inovatif 2010...
Aku bsama 18 org rakan2 lain dan staffs juga lecturers d bawa oleh pihak kolej...
Yg aku terharu...
Kami dtg bkn sbg student, tp membawa nama wakil Kementerian (MOSTI)...
Hehehe...
Peristiwa mlm tu yg aku tdk lupa...
Aku telah melihat sndiri satu sifat bertanggungjwab oleh seorg rakan TPMC...
Apa kisahnya, tdk perlu aku jelaskan...
Namun, agak mustahil untuk berjumpa dgn org yg snggup berkorban demi rasa tggungjwb...
Syafiq Ismail...
Itulah nama seorang rakan yg menyedarkan aku bahawa masih ada anak muda yg punya nilai bertggungjwb dlm dunia ni...
"I Salute To U Lah, Syafiq..."

Hari2 seterusnya pula, aku sibuk dengan perlawanan pmbukaan 2010 buat The Red Panther...
Tournament Rugby Touch (30.01.2010) yg blangsung d UPM, Serdang...
Walaupun kurg pemain hgga tpksa berharap dgn 2 org mantan Ruggers kami dan juga sorg player baru...
Namun aku kagum dgn smgt mreka yg masih hdup buat Red Panther...
Nusyuz dan Amin, thanks for coming...
Sharul, thanks jgk sbb menyertai perjuangan Red Panther...
Apa2pun, kepenatan dan pengorbanan smua Insya Allah akan mendapat blasan yg mulia drpd Allah SWT...

Selepas perlawan Ragby Touch d UPM tu, kami pula fokus untuk menghantar 3 pasukan ke Rugby Touch d MMU Melaka plak...
Sbb tu, sesi pengambilan peserta baru lelaki dan ppuan sdg giat d jlnkan skrg...
Aku berharap, agar apa yg kami rancang dan harapkan ini akan terlaksana...

Sehubungan dgn tahun baru ini...
Unit Pengurusan Red Panther juga d kuatkan lagi dgn memasukkan "Bos" lamaku ke dlm unit...
Hehehe...
Taufiq Shawfi yg dlu pernah jadi Biro Kebajikan SRC, d mana aku sbg President Hostel Ppuan kena bernaung d bwh bironya...
Sbb tu aku gelar dia sbg bos ku...
Dlm Red Panther, dia mmegang Portfolio yg sama sptku iaitu Sub-Manager...
Cuma aku bhgn Management dan Health Care, manakala dia plak bhgn Player...
Yg lain2 masih d kekalkan...
Abg Ott sbg Advisor, Azzan sbg Kapten, Che Hasliza sbg Secretary, Faiz sbg Manager...
Namun, Carta Organisasi Kelab yg mana Adi Solehan selaku President ttp sama dan tdk berubah...
Diharapkan dgn kemasukan Taufiq ni, dptlah membantu aku serba sedikit agar terasa tggungjwb itu sedikit kurg drpd sebelum ini...

Minggu lalu juga (02.02.2010) telah berlangsung pemilihan President Student Representative Council (SRC) yg baru...
Aku selaku Pencadang Pertama kepada Safra Afina sgt berasa BANGGA kerana Safra telah memenangi undian tertinggi...
D saingi rapat oleh Haikal Zainal...
Tapi, kedudukan dlm SRC blum d tentukan lagi...
Mudah2an jentera SRC yg baru dpt bkerja utk mbantu pelajar2 d TPMC ni dan juga pihak kolej ni sndiri...

Manakala (03.02.1010) pula aku bsama 9 orang lagi rakan telah pergi ke UNITEN utk menghadiri Career Fair yg blangsung d sana...
Byk lah ruang2 kerja yg d pamerkan...
Tp, semua utk opsyen Mechanical...
Aku yg isi borg, hnya isi bhgn Human Resource dan Pentadbiran...
Yalah, dah xda utk Biotech...
Hehehe...
Xpalah, yg pnting spt kata Ust Hiswadi, PENGALAMAN...!!!~

Sesudah itu, aku hnya lebih fokus ke arah ragbi Red Panther dan Tournament Touch MMU tu...
Stiap ptg join training dan bincang2 apa2 yg ptut dgn Faiz, Taufiq, dan Liza...
Yg psti, utk aku jd player Team PPuan Red Panther, sgt2 mustahil...
Aku sdh tdk seaktif dlu...
Kira sdh pencen dari dunia atlet...
Skrg aku lebih prefer jd Fitness Trainer sahaja...
Hehehe...
Main tu, lain kali lah klu hati ni tbuka...

So, mlm ni (06.02.2010) nak rehat2kan badan dan minda buat seketika...
Ada aktiviti BBQ secara tertutup oleh Kak Zila (Warden 2)...
So, smbil2 mkn smbil tgk movie AVATAR...
Sdh lama mau tgk, tp x prnh ada masa...
Hope I enjoy this night with the others...
Hehehe...




Tiada ulasan: