Ahad, Disember 06, 2009

KENDURI LAGI (SERAWA & CEMPEDAK) SMBIL LAYAN "JOM HEBOH!!!"


Sebelum tu, aku ingin perkenalkan buah pulasan...
Sepupu satu kali dgn rambutan...
Hahaha...
Aku bkn tdk kenal pulasan, tp buah ni aku pggil "Raspberi Besar"...
Td jmpa, aku belilah sekilo stgh...
Hahaha...
Mcm jakun plak, kan???



Menu serawa hari ini d serikan lg dgn kehadiran cempedak goreng...
Mknan kali ni manis2 belaka...
Naik demam aku rasanya...
Durian yg mmg TBAIK, baru jak beli d pekan Sg. Besi ptg td dgn Kak Zarina...
Cempedak pun yg btul2 manis, isi yg ranum jg beli d Sg. Besi...
Lewat ptg td sesi mngopek durian2 dan cempedak...



Lepas Maghrib, sesi goreng-mnggoreng & masak2 pun bmula...
Aku goreng cempedak dan Kak Hazila masak serawa...
Yg lain2, mkn dan basuh pggan...
Smbil2 mkn tu, kmi warnai masa mkn dgn mnonton Konsert Jom Heboh TV3...
Konsert tu blgsung d Pkarangan Stadium Bkt Jalil...
Sblh jak dgn hostel ni, tp mls mau p...
Jd, tgk d TV jak lah...

Bila masing sdh kenyang dan tdk larat utk mkn lg, bilik Kak Zarina d kemas smula...
Pd masa yg sama, konsert Jom Heboh pun dah hbs...
Kmi pun blari lah kluar dr bilik utk tgk ptunjukan bunga api dr Bukit Jalil tu...
Agak bgegar jgk lah Bukit Jalil ni olehnya...
Dan serius, sgt2 cantik...
Mau rakam kcantikan itu...
Cuma kamera Nikon aku x sempat ambik d bilik...
Ambik guna kamera handphone jak...
Sbb tu agak blurr...
Xpalah, mgkin lain kali...
Hehehe...





* Mak Tam mmg suka mngarut...(Dlm Video ni, pnuh suara dia & Piqa jak)

Apa2pun, thanks Kak Zarina & Kak Hazila...
Skrg aku rasa lemas...
Sbb mkn byk sgt durian & cempedak dlm seharian ni...
Huhuhu...

2 ulasan:

owhere berkata...

mak tam mmg....
menyibuk je hahaha...

Andi Rosnita Kandi berkata...

Hahaha...
Weh...
Mak Tam kirim slm sayg kat kmu...