Rabu, November 29, 2017

Kini Aku Bergelar Seorang Puan AKA Isteri Orang


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...
Alhamdulillah, syukur kehadrat Allah SWT kerana dengan izin-Nya kini aku dan En. Yusari telah sah diijab kabulkan...

11 November 2017, sekitar 10.00 pagi...
Dengan dua kali lafaz (Tok Kadi saja menyakat) aku telah selamat menjadi isteri orang...
Hehehe...

Ramai yang bertanya, kahwin ni best?
Hahaha...
Jujur cakap, yesss! Memang best!
Zaman kau bercinta yang hai hai bai bai tu, dengan kau tiba-tiba kena tinggal sama-sama di bawah satu bumbung dan tidur satu katil dengan dia...
Memang satu anjakan paradigma yang tak tercapai dek akal...
Hahaha...

Walaupun aku berkawan/bercinta sudah lama dengan En. Suami ni...
Still masih banyak benda baru untuk diselami dan di discovery channel kan...
Ibarat macam baru mahu berkawan...
Masa bercinta, dia introduce pe'el dia sikit jek...
Lepas kahwin saja, zuuuppp!!!
Dari senarai likes & dislikes dia ibarat kertas A5 sekarang sudah jadi banner!!!
Hahaha...

Tapi itu semua takda hal lah...
Insya Allah, sama-sama boleh hadapi dan terima seadanya...
Tu baru dia punya senarai untuk aku...
Aku punya senarai? Haaa... Billboard terus!
Hahaha...

Bila sudah jadi bini orang ni...
Baru aku alami dan rasa sendiri apa yang mamaku pernah rasa...
Kena bangun awal pagi, lagi awal dari suami...
Alhamdulillah, setakat 2 minggu lebih ni aku masih juara bertahan bangun lebih dulu...
Solat Subuh, Alhamdulillah suami jenis tidak perlu aku buat gempa bumi baru mahu bangun...
Cukup cuit sikit, boleh sudah dia angkat kaki pigi bilik air...
Hehehe...

Sarapan pula, aku tahu dia jenis sarapan berat...
Tapi dek kerana memahami office hour aku lebih awal dari dia...
Dia kata cukup buatkan minuman panas dan biskut saja...
Bila weekend lah, aku akan buat heavy breakfast...
Kesian plak anak orang ni malar makan biskut setiap hari...
Huhuhu...

Tapi jaga-jaga, lunch dan dinner aku buat bukan alang-alang...
Hahaha...
Setiap masa lunch aku akan balik rumah dan masak...
Since rumah kami ni sangatlah dekat dengan tempat kerja masing-masing...
Jadi senang sikit mahu balik lunch di rumah...

So far, lunch dan dinner tidak pernah menghampakan (rasanya lah)...
Sebab aku 100% turuti seleranya, which lebih kurang dengan seleraku...
Tumis menumis lah kita...
Sampaikan nasi bertambah-tambah...
Suami jenis suka hidangan fresh from the oven gituuu...
So aku kena masak cukup-cukup hanya untuk sekali makan...
Supaya tidak membazir...
Dalam masak cukup-cukup tu...
Baru dua minggu rasanya badan kami masing-masing semakin menDoraemon...
Rezeki Allah, terimalah seadanya kan...
Hahaha...

Syukur juga, aku dapat suami yang memang datang dari keluarga super duper pembersih...
Sikap mak dan kakak-kakak dia yang pembersih tu diwarisi oleh suami aku ni...
Jadi agak ringan sikitlah tugasan rumah setakat ini...
Aku masak tung tang tung tang...
Suami akan tolong basuh pinggan dan kemaskan dapur lepas siap makan...
Bukan aku suruh paksa rela ya...
Dia sendiri yang insist untuk buat, kesian katanya tengok isteri penat kerja seharian di opis, balik rumah penat pula urus dia dan rumah...
Hehehe...

Cukuplah dulu kan cerita pasal newlywed ni...
Nanti kencing manis plak orang membaca sebab kami ni suwiiittt sangat...
Hahaha...
Apa-apapun, melalui hari-hari dengan gelaran baru ni...
Terkadang aku masih tidak percaya yang aku sudah jadi isteri orang...
Bila bangun pagi tengok ada orang temankan tidur di sebelah, ya aku kena kembali ke realiti hidupku yang baru...


Aku bukan bujang lagi, aku bukan hidup solo lagi...
Jadi banyak benda selfish yang aku kena let it go! Let it go! Eh, terFrozen plak...
Hahaha...

Semoga perjalanan kami berdua semakin hari semakin direstui...
Semoga juga Allah sentiasa pelihara rumah tangga kami dalam kebahagiaan hingga ke Jannah-Nya serta dikurniakan anak-anak yang soleh dan solehah...
Insya Allah, Amin...

Last but not least...
Terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan majlis perkahwinan kami baik di pihak perempuan mahupun pihak lelaki...
Jasa semua ahli keluarga, rakan-rakan dan jiran-jiran kedua belah pihak tidak mampu dibalas dengan kata-kata mahupun wang ringgit...
Allah sahaja yang mampu membalas jasa kalian semua...

Kepada mak, etta, uncle, abang mail, kak icah, abang lan dan kak anor...
Mamakiah, abang jali, kak rafeah, kak saerah, kak pidang, kak juraidah, kak ija, abang sapar, abang isai...
Dan seluruh ahli keluarga kami berdua...
Terima kasih banyak-banyak...
Tanpa kalian, siapalah kami dalam penyatuan dua hati ini...
Huhuhu...

Kepada sahabat-sahabat yang hadiri majlis perkahwinan kami...
Ada yang sanggup datang dari KL, JB, KK, Tawau dan sekitar Kunak...
Terima kasih, terima kasih dan terima kasih...
Saaayang kalian semua!

Tiada ulasan: