Isnin, Mei 07, 2012

Kisah Kasih Di Sekolah...


Pagi tadi aku keluar jalan-jalan di pekan (drive actually)...
Hahaha...
Seawal pagi, ikut uncle p pejabat around 8 pagi...
Sampai pejabat aku drop uncle, then bawak lari kreta dia p Kg Kunak Jaya...
Misi mnculik Indo Nanna plak (kawan aku yang paling cerewet, Rohana)...
Hehehe...

Lepas tunggu dia bersiap sejam lebih (mak datin sungguh! hahaha...)
Aku temankan dia p pusat jalur lebar pekan kunak ni untuk print resume dia...
(Untunglah dah nak kerja! Huhuhu...)
Dalam pusat jalur lebar tu, adalah beberapa orang remaja yg baru habis SPM rasanya, menghabiskan masa di situ plak dengan online fesbuk, youtube, twitter bagai...
Hahaha...
Then, lepas print2 bercerita sket dengan Sulaiman (jiran lama aku yang kerja jaga tempat tu), aku dengan Indo Nanna pun gerak p Bangunan Sapang plak untuk hantar resume nya...

Dijadikan cerita, sementara aku tunggu Indo Nanna tu di kereta...
Aku terpandanglah beberapa kelibat pasangan2 budak sekolah yang baru mau up2 sedang hangat bercinta lah tu kononnya...
Pakai baju sedondon kotak2, yg ppuan memang melaram habis, yang lelaki muka bangga dapat cewek cun bawak jalan2 di pekan...
Fuhhh! Teringat plak zaman2 aku bercinta monyet kera baboon dulu2...
Kalau mau diingatkan balik, bila aku tengok budak2 ni semua...
Aduhaiii...Terasa loser nya hidup ku dulu...
Sia2 jek masa terbuang 2-3 tahun untuk orang yang langsung xda jaminan masa depan hidup aku dengan dia/mereka...Ahakz!
Just untuk tunjuk yang aku ni ada lah market jugak, orang bercinta aku pun ada...
Hahaha...LOSERRRRR...!!!~

Kalau lah dikembalikan waktu 2005-2007 tu, aku lagi prefer single jek...
Sebab at the end, sekarang ni hari ni aku bukannya dengan orang tu jugak...
Penat jek membazir kredit top up bagai, air mata kasih konon asyik bercurahan bila diselingkuhi...Kesian deh loh!
Hohoho...
Tapi, xda guna menyesal...
Benda yang berlalu, sudah jadi pengajaran dan sejarah...
Cuma still, bila tengok budak2 kapel sekolah jalan2 berdua di pekan tadi, aku tetap terasa betapa loser nya aku pada zaman itu bak kata orang KeyEll, "bajet market, poyo jek!"
Wahahaha...
Buat adik2 sepupu ku yang masih under 20 tahun tu, tidak payah lah bercewek2 sekarang...
Belajarlah dulu, semua tu hanya best2 sementara jek...
Nanti sudah masuk alam Universiti atau Kolej atau bekerja, barulah kamu akan tengok, lagi luas pilihan, lagi tinggi selera, lagi banyak calon yang lebih sesuai...
Hahaha...

Apa2pun, Kunak sudah ada KFC...
Terima kasih Indo Nanna sebab belanja lunch KFC tadi, juga Mardiyana yang spend Cheezy Wedges...
Having a great morning with these two ladies...
As usual, bincang2 soal hidup, masa depan, dan paling wajib update khabar kawan2 yg lain a.k.a gossip! Hehehe...


p/s: masih lagi terasa hangat ke'loser'an ku nih...hahaha...


p/s kuasa dua: kawan2ku yang lain ni mana??? aki??? zul??? sabri??? tega ko, sappo'2??? baliklah sini, ndak rindu aku ka??? huhuhu...





Tiada ulasan: