Sabtu, Oktober 08, 2011

Can I Say, This Is A Family Day???


Kemarin (07/10/2011)...
Aku meringan-ringankan kaki dan badan untuk menjadi Tour Guide buat family Pakcik Andu...
Hehehe...
Biasanya, kalau jalan area KL dan lebih2 plak guna public transport ni, aku leceh sket...
Bukan malas, tapi sebab xtau sangat route for each destination...
Tapi ada hikmah besar disebalik perjalanan kemarin...
Alhamdulillah jugak lah...
At least sekarang aku ada kad Touch N' Go sendiri...

Touch N' Go bertemakan Merdeka Raya
Hahaha...
Macam best jek guna kad tu lalu2 d setiap stesen LRT...
Pastu, masa aku naik LRT, Putra, Monorail, dan KTM sepanjang ronda2 kemarin...
Aku sangat2 bersyukur jadi rakyat Malaysia...
At least Malaysia sediakan public transport secanggih dan sangat maju kalau mau d compare dengan beberapa negara ketiga yang lainnya...
Aku tidak dapat bayang kalau bukan Che Det yang memerintah masa era lonjakan modenisasi dan "pemimpin" itu tidak semaju pemikiran beliau, i'm sure Malaysia tidak berada d tahap ini...
Thanks Che Det...!!!~

Berbalik kepada cerita ronda2 kemarin...
Yang ada untuk aku temani ialah Pakcik Andu, Makcik Ida, Kak Shima, dan Kak Inor...
Kak Ica (kembar kak inor) dengan Raman tidak dapat ikut atas komitmen lain...
Hehehe...
Tidak mengapa, mungkin lain kali ya...

Perjalanan dimulakan dengan Sogo dan makan tengahari sekali di situ...
Kemudian aku beralih temankan pkcik ke Low Yat...
Sumpah aku rambang mata dan jatuh cinta dengan handphone2 yang ada...
Yang pasti aku sudah aim 2-3 phone Sony Ericsson dan Samsung...
Hahaha...
Lepas dari Low Yat, terus ke KLCC plak...
MidValley seharusnya menjadi destinasi terakhir kami...
Kami berpisah d stesen Masjid Jamek...
Pkcik sekeluarga pulang ke tempat penginapan di area Pudu...
Manakala aku, teruskan pertukaran LRT ke Bukit Jalil...
Alhamdulillah, everything went well...
Hope makcik pakcik dan kakak2 sepupu ku berpuas hati dengan guide yang tidak seberapa dari aku kemarin...
Maaf atas segala kekurangan ya, pkcik makcik...
Panjang umur ada rezeki kita jalan2 lagi...

Yang pasti disebabkan kakiku tidak pernah berjalan macam kemarin setelah sekian lama...
Kaki, pinggang dan satu badan sakit2...
Hahaha...
Padan muka aku...!!!~
Pastu main hujan lagi, sakit kepala malam...
Sudah mandi siram kepala pun, masih terasa denyutnya...
Huhuhu...
Apa2pun, when talk about family...
They should come first...
Semua kesakitan tidak menjadi beban sedikit pun...
Yang penting ada senyuman yang terukir di wajah mereka, itu sudah cukup menyenangkan hatiku...








*sikit jek gambar dari aku...more pictures to come...!!!~ kak shima, cepat upload...!!!~ hahaha...


Tiada ulasan: