Selasa, November 23, 2010

HIDUP BERSAMA MICHI & NICHI


Sejak Selasa lalu, sehari sblum Raya Haji...
Azzan bg aku 2 ekor hamster utk d jagakan...
Hehehe...
Klu stkt jaga jek, aku xda hal...
Aku x prnh ada rekod pelihara hamster...
Tp prnh jagakan 2-3 org punyalah...

Stiap mlm aku akn bmain dgn menatang 2 ekor ni...
Tp awal2 tu, masing2 tkut...
Klu aku mau ambik lari2 msuk rumah2 dia spy aku x blh dpt...
Lama2, mgkin sbb aku slalu bg mkn...
Hamster2 ni mula suka dgn aku...
Lbih2 lg sejak aku masukkan dua2 skali dlm satu sgkar...
Hehehe...
Azzan lah ni, dia p pisahkan plak jd 2 sangkar...

Masa tggl asing2, masing2 senyap jek...
Lps aku kasi tggl sama2, trus aktif...
Tgh2 mlm pun main yg roda2nya tu...
Haisshhh...
Bising, tp best...
At least xlah sunyi sgt bilik ku ni...

Dlm bbrapa hari jek...
Aku dpt discover mcm2 yg melucukan psl hamster 2 ekor ni...
Yg jantan (besar) mcm bangang skit...
Dia x pndai naik p rumah yg sgkar kecik...
Sbb d sgkar besar, dia biasa naik ikut slide...
Tp sgkar kecik slide nya curam, kena naik ikut pagar...
Tp dia mati2 jgk mau naik ikut slide...
Hahaha...
Ikut sukamu laaa...

Pstu, yg jantan jgk...
Manja skit...
Kalau aku letak mkanan dlm bekas nya, dia bkn mkn pun...
Mau jgk mkn yg aku letak d tgn...
Susah2, aku letak dia trus dlm bekas mknan yg besar...
Sruh dia pilih sndiri apa yg dia suka (dia suka mkn kauci)...

Pstu yg jantan ni suka tdur d slide...
Ada ptama kali aku tgk, aku ketawa besar...
Sbb yg betina biasa tdur d roda2...
Tp dia naik p rumah2 utk kluarkan mkanannya...
Tp yg jantan sdh p landing cntik2 d slide tu...
Betina tu mau trun p bwh, x blh...
Sbb yg jantan tu sdh block...
So, mgkin yg betina ni geram...
Dia sodok jek bontot yg jantan tu, supaya dia blh trun p bwh lalu slide...
Hahaha...
Ksian yg jantan, sdh tdur tp tgelongsor p bwh sbb kena sodok...

Yg betina plak jarg mkn...
Tp kuat minum dan main roda2 tu...
Kadg2 jgk aku bwk dia kluar dr cage, bg dia main2 d carpet bilikku...
Dia suka gigit2 kain...
Hehehe...
Tp yg sedihnya...
Masa aku angkat, main2 dgn dia...
Aku nmpk kaki blkgnya xda satu...
Huhuhu...
Sedihnyaaaa...!!!~

Apa2pun, yg paling best...
Bila aku dduk dpn cage...
Dua2 dtg dpn pintu cage tggu aku buka pntu tu...
Aku buka jek, dua2 trus kluar...
Penat main d luar, p lah blk dpn pntu tu...
Aku buka jek, dua2 masuk blk...
Hehehe...

Malam ni Azzan mau ambik blk sdh...
Huhuhu...
Baru satu mggu hdup sama2..
Waaa...!!!~
I'm Gonna Miss U, Michi & Nichi...!!!~
Ada jodoh kta jmpa lg...!!!~
Sayonara, take care...
Huhuhu...

p/s: Kong, mau beli HAMSTER...!!!~ COMELLL...!!!~ Blh jd teman jgk...!!!~

Tiada ulasan: