Selasa, Oktober 05, 2010

Petang Bersama Family...

Ptg tadi, aku p pekan dgn Etta dan Uncle...
Singgah kejap d Pejabat Uncle dan Mahkamah tmpt Etta krja...
Pstu, p bank lah plak...
Ada urusan Etta dgn Uncle...
Aku ikut jek...
Hahaha...

Masa d BSN, aku on phone...
So, x blh msuk dlm bank...
Aku stay lah d luar...
Pstu, aku nmpk kreta parking dpn bank...
Jeng, jeng, jeng...!!!~
Driver nya sgt lah aku kenal...
Dia dok pndg aku jek, aku plak buat2 x nmpk...
Control macho lah katakan...

Guess who???
My Lovely Ex-Boypren masa Form 5, Danny...!!!~
Sdh lama tdk bjmpa...
Huhuhu...
Pstu aku tgk dia buka pntu...
Mau p jmpa aku ka???
Blum smpat dia trun, Etta dgn Uncle sdh slesai urusan d BSN...
So, aku pun cpt2 blah tnpa mnoleh...
Huhuhu...
Dup dap, dup dap jgk jantung den...!!!~
Hahaha...

Dari pekan, trus blk rumah...
Smpai rumah plak, Etta sruh p pasar tamu (gajian) yg ada d Mostyn ni...
Aku ajaklah mak...
Since dia dah blh jln ni, aku pksa jek mak jln...
Sbb mau bg peredaran darah nya bjln lancar...
Aku kan masih nurse nya lg...
Hehehe...

Aku drive smpai d gajian...
Sdh pindah dr tapak yg lama, alah pindah p sblh padg jek...
Kurg khemah, kurg yg bniaga...
Sbb Etta kata, skali dgn Binuang dan Tingkayu...
Xpalah, yg pnting apa aku mau ada...

Trun2 jek dr kreta...
Lokasi ptama, sayap ayam bakar dan bontot ayam...
Hehehe...
Sayap ayam SEPULUH, bontot ayam SEPULUH...!!!~
Nafsu jek smua tu...
Hahaha...

Lps tu jmpa lah bbrapa mkcik2 pkcik2 jiran2 seMostyn ni...
Mula2 dorg tgk kaki mak...
Tnya khabar mak...
Smua ucapkan syukur sbb mak dah smakin sehat dan btmbh ceria...
Trima kasih kpd smua warga Mostyn yg ambik berat pasal kluarga ku...
Kta dlm satu ladang ibarat satu family...
Saling ambik berat satu sama lain...
Bsyukur aku dpt hdup dlm komuniti ni...
Alhamdulillah...

Lps tnya psl mak...
Barulah dorg beralih tnya psl aku...
Mcm biasa...
"Di mana sdh belajar???"
"Bila kerja..."
"Apa d kerjai nnt klu sdh habis???"
"BILA MAU KAWIN???"
Errkkksss...

Hahahahahaha...
Aku sdh lali dgn smua soalan2 ni...
Aku snyum2 jek jwb, jwb lebih2 mak ada d sblh...
Hehehe...

Syukur juga...
Aku dpt bjmpa dgn smua org yg aku mau sgt jmpa...
Kadg2 xda masa mau p rumah dorg...
Jiran2, mkcik2 pkcik2 yg sgt aku syg sejak aku kecik lg...
Mkcik Siming, Puang Hasnah, Mkcik Ria, Hjh Mase, Hj Bachtiar dan ramai lg...
Satu tmpt, rezki ku dpt jmpa smua skali...
Aku jmpa jgk kwn aku sekolah dr tadika lg, Jhonny Ross Banar...
Dia dgn anak dan wife dia...
Haih...
Beranak pinak sdh kwn2 ku...
Huhuhu...
Masa mau blk, mak jmpa dgn Hjh Bahe...
Dia tnya...

Hjh :"Igai anak iye, Tang???"
Mak: "Anakku.."
Hjh: "Ah, iko...Pabelle-belle'i...Anakmu tau dua???"
Mak: "Yg nombor dua kan laki2..."
Hjh: "Eh??? Tega Wiwi???"
Mak: "Inilah Wiwi..."
Hjh: "Awwe, kasikna...Kuruk sumange'mu, nak...(Smbil2 picit lengan ku yg keras ni...)
Mak: "Lama sdh kta x jmpa dia kan???"
Hjh: "Iyo, di...Awwe, perawan sdh...Commok pah..."

(ini merupakan dialog bahasa Bugis, bagi yg x fhm blh mnta translation personally nnt...hehehe...)

Dan aku hnya senyum...
Normal lah tu klu sdh lama x jmpa aku...
Jmpa time baby dan kanak2 riang lg...
Skali jmpa skrg, hambek...!!!~
Hahaha...
Ah, rindu zaman kanak2...
Xda masalah mau d pikir...
Yg aku tau bgun pagi p main2 jek, buli anak2 org, dan m'borro (poyokan) diri dgn jiran2...
Hahaha...

Sdh beli sayap ayam, bontot ayam, gado2, murtabak jawa, karipap, dan ada kuih mama tu...
Kmi mohon permisi dgn yg ada utk blk...
Dkt 2 jam kmi d situ...
Bkn lama mncari, lama bcrita jek...
Hehehe...

Oh ya...
Ni yg best nya dok dlm komuniti tnpa Facebook ni (mkcik2)....
Khabar lg cpt smpai...
Aku dgn mak d bgtau bhawa tghari td Hj Marzuki tlh kembali ke Rahmatullah...
Hj Marzuki merupakan adik ipar kpd Arwah Hj Jarabe yg mrupakan org lama d Mostyn dan agak terhormat...
Hj Jarabe plak x smpai sbulan mninggal dunia...
Hj Marzuki yg slama ni antara org kuat mnguruskan kluarga Arwah Hj Jarabe, juga tlh mnyusul...
Smua tersentak dgn khabar tu...
Sbb x pcaya, baru mggu lalu bjumpa...
Yalah, x sakit dan masih agak muda tp tlh d pggil Allah...
Ajal dan maut sdh ketentuan Illahi...
Kta x dpt lmbtkan sesaat atau cptkan sesaat pun...
Muda atau tua, klu sdh ajal xda siapa dpt mnentang...
Smoga roh Allayarham Hj Marzuki, Hj Jarabe, Pkcik Karatte, dan ssiapa yg tlh kmbali btemu Maha Pencipta d tmptkan dlm golongan insan2 yg beriman dan d jnjikan syurga oleh Allah...
Al-Fatihah...!!!~

Smpai rumah...
Mak smpaikan pkhabaran tu, uncle dgn etta tersentak...
Terdiam kaku...
Tdk percaya...
Etta lgsung hilg mood...
Uncle plak lgsung x dpt trima sbb baru saja mggu lalu uncle btndang ke rumahnya dan bcrita hmpir 4 jam...
Tp, takdir...
Kenalah trima dgn hati yg redha...
Mgkin esok lusa giliran kta, sapa tau...

Stelah masing2 btafakur agak lama...
Barulah kmi mkn bsama2...
Gado2 dan sgala mcm mkanan yg ada...
Izan pun sdh blk dr skolah...

Alhamdulillah...
Syukur kpd Allah krn berkat kasih syg-Nya...
Kmi skeluarga masih dpt bkumpul bsama menjamu rezki drpd-Nya...
Syukran Yaa Allah...!!!~

Esok atau lusa plak mau p bndar Tawau...
Mau beli sdikit buah tgn utk d bwk blk p KL buat rakan2 d sana...
Juga bbrapa kelengkapan ku yg perlu...
Mggu dpn, aku mnjejak smula ke bumi KL...
Mudah2an slmt smua pjlanan ku, Insya Allah...
Sahabat2ku, see u soon...!!!~
Miss U All...!!!~

Tiada ulasan: