Isnin, Ogos 23, 2010

Mimpi...


Org kata, klu mimpi buruk alamatnya akan jd sebaliknya...
Tp bila bmimpi elok, bila kta ingat xkan jd knyataan...
Bila mimpi indah, jgn d crita pd org nnt xkan mnjadi...
Ada jgk yg kata, mimpi hnya mainan tdur...
Apa yg blh aku kata, apa2lah mksud mimpi tu...
Stiap mimpi mpunyai alamat yg ttntu pd tuannya...
Baik elok baik buruk...
Klu mainan mimpi, itu hasil buatan syaitan...
Tp bulan Ramadhan ni, syaitan smua kna ikat...
So, aku rasa ada mksud d sbalik smua mimpi2ku ini...

Ok, aku xmau crita apa yg aku mimpi...
Apa yg aku blh kata...
Aku mimpi pelik2 sejak bbrapa hari ni...
Lbih2 plak, mimpi pkara yg bkaitan 3 hari bturut2...
Org kata, kta mimpi apa yg kta slalu fikirkan...
Tp seriously, mimpi ptama aku x tpikir lgsung...
Walaupun aku x fhm apa mksud clear mimpi tu...
Aku rasa, inilah kali ptama aku mimpi spanjang tempoh busy life ku ni...

Dari Abu Hurairah r.a, dari Nabi s.a.w sabdanya:”Apabila hari kiamat telah dekat, jarang mimpi seorang muslim yang tidak benar. Mimpi yang paling benar ialah mimpi yang selalu berbicara benar. Dan mimpi seorang muslim adalah sebahagian dari 45 jenis nubuwwah (wahyu). Mimpi itu ada tiga jenis:(1)Mimpi yang baik adalah khabar gembira daripada Allah, (2) mimpi yang menakutkan atau menyedihkan datangnya dari syaitan, (3) dan mimpi yang timbul kerana ilusi, angan-angan atau khayalan seseorang. Maka kerana itu jika kamu bermimpi yang tidak kamu senangi, bangunlah kemudian solat dan jangan menceritakannya kepada orang lain.”

Apapun mksudnya, apapun tafsirannya...
Mudah2an smuanya elok2 saja...
Kalau lah mksudnya sama spt yg aku tafsirkan...
Alhamdulillah, brita baik...
Klu tdk, mgkin aku prlu bhati2 dan bfikir dgn bijak dlm stiap gerak geri...

Smoga Allah sntiasa merahmati ku...
Baik dlm jaga mahupun tdur ku...
Bgitu juga buat sluruh kaum keluarga dan sahabat handai ku...
Nikmat tdur dan mimpi yg Allah beri, hargai lah seadanya...
Yaa Allah, jika itu satu alamat yg baik, aku bsyukur padaMu Yaa Allah...
Jika alamat yg kurg baik, jauhkan lah aku drpd segala malapetaka...
Hnya Engkau saja yg mampu dan bkehendak atas ssuatu...

Tiada ulasan: