Sabtu, Mei 01, 2010

BADMINTON...!!!~ I'M BACK...!!!~



Setelah sekian lama...
Akhirnya ku genggam jua bnda yg d namakan raket...
7 tahun tu satu jgka masa yg aku akui sgt lama...
Lama sungguh aku tgglkan dunia Badminton...
Dek krn Fobia yg smpai bila2 pun mustahil blh aku lupakan...

2002...
Tahun terakhir aku bmain badminton...
Sejarah yg aku xkan lupakan...
Selain dpt main smpai peringkat negeri...
Masa yg sama jgk Tawau jd Tuan Rumah, main d Kunak...
Uncle Zai punyalah smgt dtg semata2 sokong aku bmain...
Masa tu jgk lah aku buat dia kecewa dgn aku...
Bkn stkt Uncle Zai, seluruh team dan coach...!!!~
Kecewa, malu, dan smualah...!!!~
Huh!!!~

Bg org biasa, mgkin its nothing...
Tp bg aku, aku mmg xkan dpt trima knyataan...
Main acara kgemaran...
Sukan yg aku d latih sejak kecil...
Coach bg pluang main single sbb aku susah cooperate utk main double...
Hmmm...
Pstu lwn sorg player Cina...
11-0, 11-0 ye aku kna...
Punyalah aku malu time tu...
KOSONG dia bg aku???
Dah lah set ptama raket ksygan ku ptus...
Nasib baik Uncle ada bwk kan back up raket yg lain...
Huhuhu...

Lps dr game tu...
Malu yg amat, kecewa, smualah bcmpur baur...
Akhirnya aku ptuskan yg aku akn bsara dr dunia bdminton...
Kgagalanku tu bkn ssuatu yg blh aku maafkan...
Dpn2 Uncle, coach ptama ku...
Aku kna titik 11-0 senang2 jek...
Perrggghhh...
Rasa nak nanges!!!~

Tp skrg...
Aku tau sistem dah btukar skit...
Bkn lg kiraan mcm dlu...
Skrg guna kiraan ping pong dah klu aku x silap...
Asal msuk jek dpt point...
Mksudnya klu aku mau main, kna blk ke basic smula...
Insya Allah, I will try...

Thanks a lot buat Badminton Club TPMC...
Especially President Badminton 2010, Syafiq Azhar...

Juga the Twins, Nabil & Naufal...
Sbb byk buat aku rasa tertarik blk utk bmain bdminton...
Juga tdk d lupakan buat yg ada bsama2...
Huzaimi, Hezriq, Amir, Safra, dan Mun...

Dan mlm inilah mlm nya...
7 thun akhirnya terpecah juga...
Aku genggam smula raket dan yg aku dpt tau raket tu Jantung Hati baru Syafiq...
Btuahnya dpt guna barg kesygan org...
Hahaha...
Niat hnya dtg nak tgk, tp d pelawa2 dan gian tu mula naik...
Aku melangkah juga ke gelanggang walau hnya bsandal...
Hahaha...

Pukulan awal2 mmg agak kekok dan smuanya x kena...
Aku mula Down...
Tp aku pelan2 cari rentak...
Bila dah agak lama, barulah aku dpt skit...
Cuma d halang plak dgn semput dan penat...
Hahaha...
Dah tua dah aku...!!!~

Maybe this is just the beginning to start the old memories to become the new one...
Insya Allah, next sem i will bring along my lovely Antelope & Yonex...
I hope I will perform again...
Now I truly can say that I miss Badminton so much...!!!~
I Miss the Smash, I Miss the Rhythm, I Miss the Stylo Step, I Miss the Sound of Shoes with the Court, I Miss the Spirit, and I Miss EVERYTHING About Badminton...
I Really Miss the Time when I was at the Peak of Badminton Era...!!!~

Uncle Zai...!!!~
Blk cuti ni tlg temankan main badminton lagi...!!!~
Rentak permainan byk lari...
Stamina totally OUT...!!!~
Tolonglah, ya...
Pleasseee...

Apa2pun...
Badminton Club TPMC terutama sekali President nya mmg TERBAEEEKKK...!!!~
Tdk d lupakan Naufal yg ambik dan hntr kmi ke hostel...
Lebih2 lg lps game trus p pekena Sup Campur...
Dgn perut (babat lembu) yg sgt Best...
Sgt2 TERBAEEEKKK...!!!~
Blk lmbt pun x kesah dah sbb aku tau, nasib dan lindungan Allah sntiasa berada bsama hmba2-Nya yg benar...
Hehehe...

I REALLY ENJOY THE NIGHT WITH U ALL, GUYS...!!!~
THANKS EVERYONE, THANKS A LOT...!!!~




1 ulasan: