Khamis, Mac 25, 2010

STUDENT ID DAN PAK GUARD...


Haissshhh...
Dlm tgh2 busy dgn Countdown to Earth Hour...
Dgn Earth Hour tu sndiri...
Abg Lan juga mau nikah Insya Allah Khamis atau Jumaat ni...
Time ni jgk lah smua Pak Guard start period serentak...!!!~

Aku bkn nya apa...
I never against all the security guard even i have been scolded by one of them for an unreasonable reason...
Tp kali ni, tndakan mreka btul2 buat aku sndiri pening...
Lebih2 lg, bnda ni sdh jd isu hangat d kolej ni...
Lg hangat drpd event Earth Hour kami...
Huh!!!~
Hilang populariti kmi...!!!~
Hehehe...

Aku mula prasan, start dr hari Isnin (22hb Mac 2010)...
Aku nmpk Pak Guard check sorg2 punya student ID d pagar kolej...
Awal2 pagi...
Yg xda stdnt id, x blh msuk...!!!~
Kna sruh kluar...!!!~
Dpt plak bdk2 ada yg akn test pagi tu, mmg naya lah keadaan dorg...
Ksian jgk aku tgk, tp sdgkan pihak STAD pun blh kna tgking, inikan plak aku yg ciput ni jek...

Hari Selasa hari paling sadis buat mata aku...
Tndakan Pak Guard yg buat aku sgt2 x pcaya, dia gunakan cota mcm mau pkul stdnt...
Aku xtau lah...
Knp garang smpai mcm tu skali...
Sdgkan spt yg Puan Registrar kata, klu yg xda ID just bg msuk tp kna tulis nama lah utk penalti or something...
Tp ni tdk...
Lgsung x blh msuk dan siap kna tgking mcm2...
Yg x adilnya, hnya d pagar dia jaga...
Hbs stdnt2 yg dr hostel lgsung x d check plak...
Mksudnya bnda ni x effisien lah...
Apa sistem sdh ni???
Dlu d skolah pun, klu xda kad metrik kna bkumpul dan kutip smpah skitar skolah...
Kini d kolej (PRIVATE COLLEGE) pun ada jgk ka panorama dan sistem mcm skolah mnengah???
Aduhai...

Aku sbnrnya xtau mau katakan mcmana...
Yg aku tau, aku bsimpati dgn rakan2 yg mnjadi mgsa tgkingan Pak Guard...
Lbih2 lg td, Piqa kna sruh PUMPING 10 KALI sbb x bwk ID Card kluar...
Tp dia xkan buat punya...
Dpt story lg satu, Atiey dgn Ainil tsadai d McD sbb pagar dah ttup bila dorg blk, 12.05 am...
Dorg mnta tlg bukakan pagar, Pak Guard buat2 x dgr...
Cit...!!!~
Bg lah timbang rasa sikit...
Yg psti, Safra akn ajukan sbg susulan ttg pkara ni kpd pihak kolej...
Hrp2 dpt respon atau feed back yg positif...

Drpd dua2 scene yg smpat aku tgk...
Scene stdnt kna tgking siap guna cota dan jgk scene Piqa kna sruh pumping...
Dua2 guard yg blainan, tp mnyakitkan hati dgn angin yg x tntu hala...
Aku buat ksimpulan...
TPMC DILANDA DEMAM ID CARD & PAK GUARD SDG PERIOD BRAMAI2...!!!~

Tiada ulasan: