Sabtu, Mac 20, 2010

RED PANTHER DAN MMU MELAKA



THE RED PANTHER RUGBY CLUB...
Nama yg ckup GAH utk aku bggakan dlm arena sukan TPMC...
Kelab yg sntiasa aktif utk mneruskan maruah kelab dan kolej...
Hati aku ckup bbunga2 bila dpt twaran game Rugby Touch d MMU Melaka...
Flyers kmi peroleh smasa game UPM Touch (30hb Januari lalu)...
Naik jek kolej, aku trus ajukan proposal...
Alhamdulillah, kolej bsetuju utk bg pelepasan kmi hntar 3 teams (2 lelaki, 1 ppuan)...
Yup!!!~
Ada team ppuan ya!!!~
Hehehe...

Akhirnya, hrpn ku utk tubuhkan ragbi ppuan d TPMC ni, tcapai...!!!~
Lebih2 lg, dpt sbilangan yg mau main...
Ckupkan 10 org satu team...
Alhamdulillah...
Sesi latihan bmula spt yg d rncgkan dan agak giat dgn pnuh smgt drpd player2 sndiri, tmsuk Azzan as the trainer utk dorg...


Namun...
Hatiku ckup retak bila aku buat call utk confirmkan dgn MMU Melaka 10hb Mac lalu...
Dorg trima pndftaran utk 2 team lelaki, tp TIADA utk team ppuan!!!~
Sbbnya, xda team lain yg mndftar...
Huhuhu...
Ya Allah, btapa sakitnya hatiku dgr smua tu...
Dgn player yg sdh calar balar, last2 game xda utk team ppuan...
Dgn pnuh khampaan, aku smpaikan buat smua...
Masing2 bsedih dan ckup kcewa...
Tp aku x blh down, aku perlu kuat utk team lelaki plak...
Apa2pun, team ppuan Red Panther aka Pink Panther mmg tbaekkk...!!!~

Mnghitung hari, Isnin pun bmula dan latihan smgt giat d jlnkan...
Mklumlah, hujung mggu ni mau lwn sdh...
Dgn fitness yg blh lah, briefing & amanat dr Mr Advisor...
Tmbahan smgt dr bekas Trainer, Shuk...
Buat aku tmbh bhrp dgn team ni (Team A & Team B) Red Panther...
Bajet pun dah lepas...
Khamis (18hb Mac) kmi kluar p beli barg2 kperluan utk game nnt...
So, Jumaat tggl ambik baju yg sdh d cop dan barg2 yg lain saja lg...
Tba2...
Waktu mlm dlm jam 8 lebih, aku d kjutkan dgn satu mesej...
Nmpk sender, drpd Falcon Hafizul...
Lepas jek aku baca msej tu brulg kali, aku rasa mau mncarut jak...
Mau bteriak, suara x kluar...!!!~
Ya Allah!!!~
Hatiku BERKECAI...!!!~

Game kna tunda lah plak pd saat2 akhir...
Blh plak mcm tu, kan???
Aku sgt2 kcewa dan hmpa...
Aku trus call Taufiq & Azzan...
Roger Abg Ott, En Muhizam, & Pn Yanti...
Masing2 kcewa dgn brita tu...
Kmi sdh buat full preparation, suddenly x jd...
Dah lah tunda, last minit bgtau, tp lgsung x mention ke tarikh bila...
Pstu, aku mnta surat rasmi pnundaan utk aku bg kolej, dorg jnji mau send mlm tu jgk sblm jam 12 mlm...
Tp aku tggu, xda jgk...
Jumaat pg, aku send mesej lg skali, mnta dorg send surat tu sblm tghari, still aku x dpt...
Aku mesej lg, x d bls...
Aku, Kak Ina, dan Taufiq call byk kali, x d jwb...
Aku sgt2 tension hari tu...
Dgn player2 yg bmcm ragam bila trima brita tu...
Ada yg redha, ada yg byk tnya, ada plak yg mcm slhkan kmi...
Mcm2 hal lah...
Aduhai...
Aku bknlah jenis yg suka mau slhkan org...
Tp apa yg aku hadapi, sgt2 mnyentap jiwa dan prasaanku...
Aku yg ckup kcewa...
Apalagi player2, pihak pngurusan, dan pihak kolej sndiri...

Hmmm...
Hari ni, masing2 meroyan...
Dgn smgt dan imaginasi knon2 jam 5 pg sdh gerak p MMU Melaka...
Aku plak...
Sntiasa update status FB knonnya aku masa tu berada d padg...
Bg liputan LIVE konon...
Smua tu, hnya utk sedapkan hati...
Namun hakikatnya, aku masih kcewa...
Gmbira bila kwn2 ada yg melayan dgn respon lawak...
Ada juga kata aku mngarut...
Tpulglah...
That's my way to cure the pain inside me...
Apa2pun...
Thanks a lot to my friends yg slalu ada d sisi utk bg smgt spy aku x trus down...
Yg sntiasa btahan melayan karenah ku...
Yg ckup mberi erti dlm sbuah psahabatan...
Trima kasih, smua!!!~
Trima kasih, Red Panther, tnpa kmu sepilah hdupku...

To All Ruggers...!!!~
Bsiap sdia utk GEGARKAN UNI. NOTTINGHAM 10's plak...!!!~
Utk game MMU Melaka yg ttunda tu, tpulg drpd kapten lah mcmana...
Mau main, kta hntr...
Xmau, kta tebus maruah d tmpt lain...!!!~
Yg psti, I will always with u all...!!!~




Tiada ulasan: