Khamis, Februari 11, 2010

DEMOKRASI...


Aku yang berlatar belakangkan politik...
Yalah, keluarga pun orang2 politik...
Smestinya aku hdup dan mbesar dlm liku2 penuh ragam politik...
So, dlm isu yg melanda ni, tercabar jgk lah ilmu kepolitikan aku ni...
Mgkin masa nilah aku nak praktikkan pngetahuan dan ilmu aku dlm politik ni rasanya...
Hrp bkesan dan berjaya...
Etta, doakan anakanda mu ini...
Huhuhu...

Perjuangan ku ialah...
Mempersoal DEMOKRASI yg d amalkan...
Adakah btul2 demokrasi telus atau monopoli???
Xpun diktator...

Aku sudah penat bila perubahan yg blaku, aku plak yg d tnya...
I'm not the one who change the position of them...
Tp d sbbkan aku ni kira org yg serba tau psl kolej...
Tu yg smua serbu aku dan senior2 lain...
Dorg x puas hati, pilihan dorg tdk naik spt yg mreka mahukan...
Their candidate already win but sit on not at the right place...
So, dorg x puas hati aku plak yg d tnya mcm2 krn aku sbg Pencadang Pertama, aku spatutnya jd org dpn skali yg bantah perubahan yg berlaku...

Bkn mahu memberontak...
Aku jgk d ajar berprotokol sejak zaman sekolah lagi...
Dlm apa2hal, ada cara yg terbaik selain keganasan atau kekerasan...
Jgn risau, aku ni spesies berpolitik cara aman...

Yg psti perjuangan kali ni mnaikkan tema...
"Exercise Your Right"...
Tukar kepada...
"Fight For Your Right"...
Bkn mbangkang, hnya mnyampaikan rasa kecewa mreka2 yg tlah melaksanakan tggungjwb dan hak mreka yg mutlak...!!!~
Aku x pernah bmksud utk mnderhaka...
Hnya sbg wakil utk berdiskusi kpd pihak yg bkenaan...
Kerana bila suara majoriti yg "direct" sndiri...
Lain pula jdnya...
Aku hrp aku berada dlm perjuangan yg btul...
Mohon Rahmat dan Lindungan-Mu, Ya Allah...!!!~

Tiada ulasan: