Jumaat, Disember 18, 2009

SALAM MA'AL HIJRAH 1431H...

Tahniah d ucapkan kpd Tan Sri Dr. Yusof Bin Md. Noor...

Dan jg Prof. Dr. Yusuf Qaradawi...

Di atas penganugerahan Tokoh Maal Hijrah 1431H sbentar td...

Atas sumbangan dan kgigihan dlm melaksanakan tggungjwb sbg Muslim...
Usaha dan khidmat bakti mreka tlh pun d lihat serta d hrgai dlm bntuk anugerah Tokoh...
Ssungguhnya, anugerah itu bkn lah apa yg mreka inginkan...
Hnya khidmat bakti demi agama utk masyarakat Islam d seluruh dunia yg mnjadi objektif usaha2 mreka...

Aku terpegun dgn usaha yg mreka tunjukkan dlm mniti khidupan hgga hari ini...
Sntiasa mencari ilmu dan mnimba pngetahuan selagi usia masih muda...
D usia ptghan pula, kudrat d serahkan utk bkhdmat kpd masyarakat...
Selaras dgn tujuan kta d lahirkan d muka bumi ini sbg Khalifah Allah...
Spt ulama2, wali2, dan para cendikiawan Islam d dunia ini...
Mreka smua ttp trus mnjadi contoh Muslimin dan Muslimah yg mentaati tggungjwb sbg insan hamba Allah d muka bumi...

Aku???
Aku masih lg spt ini, masih terkapai2 mncari khidupan...
Hnya bbekalkan ilmu asas Islam dan mnjalani khidupan sbg Muslimah biasa...
Aku terasa amat kerdil jika d bndingkan dgn mreka yg lain...
Tokoh Maal Hijrah???
Jauh skali...

Namun bgitu...
Tdk slh jika aku jdkan smua ini sbg pnduan dan asas buat aku mneruskan khidupan...
Mnjadi insan yg lbih baik buat agama, kluarga, masyarakat, dan diri sndiri...
Aku hrp, thun baru Hijriah ini akn mnjadi satu titik tolak buat aku utk lbih maju dan cemerlang dlm mncari erti khidupan seiring dgn mcuba brusaha melaksanakan perintah Allah SWT...
Jika aku tdk dpt mberi bakti dr segi global, ckuplah jika ada sdikit khdmat bkti kecil yg d trima d sisi Allah...
Insya Allah, aku akn brusaha sbaik yg mungkin...

Kpd Allah aku memohon, smoga d berkati pjalanan hdup selepas ini...

Kpdku, kluargaku, rakan2ku, knalanku, masyarakatku, pemimpin2ku, serta seluruh umat Islam dlm dunia ini...
Kpd umat Islam d Palestin dan negara2 lain yg tlh d tindas dan d kjami...
Smoga Allah mberi sinar hrpn buat mreka utk merasakan kbahgiaan dan kbebasan d tanah sndiri...
Allahu Akbar!!!

Tiada ulasan: