Isnin, Disember 07, 2009

FINAL EXAM & CUTI...

9hb Disember 2009 hgga 11hb Disember 2009 ni...
Aku & smua students d TPMC akn mnghadapi pperiksaan akhir semester...


Mmandangkan ni smester pndek, so durasi pngajian hnya 2 bulan...
Exam pun 3 hari jak sbb tdk byk subjek...
Paper aku sem ni, hnya dua jak...

Bussiness Ethics (PHL205) dan Intro to American Film & Culture (TH208)...
Seminar Biotech dah lps...
So, aku just kna fokus utk 2 subjek ni jak lg...


Lah...
Tggal sehari jak sbnrnya masa utk aku prepare buat exam ni...
Tp aku still mcm ni saja...
Online utk mncari dan mntelaah bnda yg xda kaitan dgn final exam...
Tp, aku tau apa yg aku prlu buat...
That's my responsibility, so I will do that soon...


D sini aku ingin mngambil ksempatan utk mngucapkan GUD LUCK kpd smua tman2 seTPMC aku yg sama2 akn mnghadapi final exam...
Smoga kta sama2 dpt mnjwb dgn sukses dan peroleh GPA & CGPA yg mmuaskan...
Hehehe...




Selepas exam ni, 12hb Disember 2009 plak sdah start cuti...
Aku pun apalagi...
Bungkus lah cpt2 utk kmbali ke kmpung halaman...
Rindu ooo dgn family & kucing2 aku...

Tdk d lupakan kwn2 aku yg ada d Kunak tu...
Kta akn jmpa nnt ya, syg2ku smua...
Hahaha...

12hb Disember 2009 pkul 7.20 pg masa pnerbangan ku...
Agak2 dlm 10 sthgh pg, Insya Allah aku akn smpai d airport Balung, Tawau...


Uncle Zai kata dia yg mau jmput aku...
Hehehe...
Mmg dia jak lah yg slalu jmput & hntar aku...
Mau hrp Indra???
Takda mknanya, xmau susahkan dia...

Td aku baru jak dpt msg dr kwn baik aku, Zul Faizan...
13hb Disember ni dia sruh aku p rumahnya...
Ada knduri Akikah dan knduri naik rumah baru...
Fuhhh!!! Akhirnya siap jgk rumah barunya yg setinggi KLCC tu...
Hahaha...
Xdalah, rumah dia tdk lah tggi sgt, tp agak pnat kaki mau mndaki nnt...
Dia x jmput, tp sruh dtg...
Klu jemput just p mkn2, klu sruh msti dtg tlg2 buat krja...
Anak dara tau ugi', ndak blh makuttu kuttu...
Msti ikut org2 tua, maremmeng d dapur...
Klu ndak, malu kluarga d crita nnt...

Mstilah Zul, kwn2 sure akn dtg tlg cuci piring ka...
Rohana msti tkejut tgk aku d rumah Zul nnt...
Aku tdk bgtau dia aku blk ni...
Saja mau surprise...
Hahaha...
To All My Frens d Kunak, See U All this coming 13th December, k...

Cuti sebulan ni, hrp2 byklah bnda yg bmnfaat blh aku buat...
Kurus???


Hmmm... Bnda yg agak mustahil utk d realisasikan, tp akn d usahakan...
Mak aku masak sedap sgt, dah tu stiap pagi2 bgun jak trus mkn...
Tghari mkn lg, ptg mkn jgk, mlm pun mkn...
Mcmana lah mau kurus...
Tdk mkn, nnt mbazir, aku x suka mbazir2 ni...
Hahaha...

Dating???


Huh!!!
Pun agak mustahil jgk...
Byk sebab bnda ni xkan tjadi...
Lgpun, tdk elok dating2 ni, blh dtgkan fitnah...
Hehehe...
Kira bruntung lah klu aku dpt jmpa Indra tu nnt...
Xpa, aku bkn hrp sgt pun...
Ada, adalah... Xda, apa blh buat...

Kawan2???


Rasanya tdk lama aku blh hang out dgn kwn2 aku...
Yalah, masing2 bakal go on dgn dorg punya study...
Rohana, akan p UiTM 27hb Dis ni...
Yg bdk2 STPM, msti busy plan mana mau smbung...
Yg lain2, smua sdh msuk IPT...
Jdual pngajian tdk sama dgn aku...
Klu cuti pun, msti kjp jak kmi dpt sama2...
Huhuhu...
Hrp Aki tu jak lah...
Dia tu pun, masa 24 jam jd 12 jam jak...
Sbb klu tdk Asar, tdk bgun dia...
Nmpk mcm boring jak aku nnt...

Ikut Uncle???

Kadg2 ada lah bnda blh aku buat d pjabatnya tu...
Tp kadg2 p buat dosa jak...
Perhatikan org, pstu kutuk dlm hati...
Hahaha...

Kerja???
Ada ka yg mau bg krja sbulan jak???
Sapa lah yg mau???
Aku ni demand skit, gaji mau yg 1K ke ats jak...
Haissshhh...

Jalan2 or Cuti2 Sabah???

Aku bknlah jenis suka jln...
Tdk suka jln sbb aku ada habit yg paling aku bnci klu bjln...
Satu, asyik mabuk jak...
Jln jauh sure muntah b"kompek2"...
Hahaha...
Pstu jln lama2 sikit, kaki mulalah sakit2...
Org tualah katakan...

Tggl d rumah jak lah nmpknya...
Tlg mak, jaga anak cousin aku (Kolu@Ros)...
Hehehe...
Muhammad Mu'izzuddin...
Msti x hensem sbb anak Ros...
Hahaha...
Jahatnya aku...
Xlah, gurau jak...

Tggl d rumah buat apa jak???

Cuci parit, buang smpah kdg2 main jeling2 dgn anjing (sbb ada hrpn kna kejar), mnyapu rumah, xpun melawat rumah aku yg satu lg tu, pstu???
TIDUR JAK LAh...
Mnternak lemak bkrim d bnci mertua & suami...
Hahaha...
Mlm plak online xpun main game...
Izan dgn Balqis (anak2 abg aku) dah xda d rumah...

Dorg tggl d Tawau sdh...
Jd xda sapa yg mau buat density darahku smpai ke otak lg...
Dan buat aku lari2 keliling kampung gara2 kejar Izan sruh blk rumah...
Tulah, bila ada d marah2...
Bila xda, mulalah rindu...
Mnusia, mnusia...

Hmmm...
Hrp2 adalah bnda yg bguna sikit blh aku buat nnt...
Aku xmau lah boring sgt plak cuti aku nnt...
Aku sbnrnya mau tenang & rehatkan mnda fizikal aku...
Sbg psediaan utk mnempuh hari2 yg mndtg...

By the way, skali lg aku ucapkan slmat maju jaya buat kwn2 aku d TPMC...


Selamat bcuti jgk d ucapkan dan slmt bkerja smasa kmi bcuti khas buat staff2, warden2, lecturer2 & Dr Chow d TPMC...
Hehehe...
Insya Allah, pnjg umur next sem next year kta bjumpa lg...
Wassalam..







Tiada ulasan: