Sabtu, November 28, 2009

Kisah Sang Murabbi, Santapan Sanubari...



"Ada 2 perkara yg kta msti igt dan ambil berat...
Ptama, kbaikan org thadap kta...
Dan yg kdua, kjahatan kta kpd org lain..."

"Namun, ada 2 jg perkara yg kta msti lupakan...
Ptama, kjahatan org thadap kta...
Dan yg kdua, kbaikan kta kpd org lain..."

Bberapa baris kata2 hikmat dr seorg Murabbi...
Tdk pernah wujud dlm hdupku, nama insan yg agung kcintaannya pd dakwah...
Allahyarham Ust Rahmat Abdullah...
Kisah pjalanan dakwahnya d hamparkan dlm bntuk filem...
Filem yg skali lg membenarkan air mataku mngalir...
Krn ksedaran akn kmuliaan agama Allah...
Memberi kmurniaan hati kpd khalifah yg bjuang d jln-Nya...
Kisah Ust Rahmat Abdullah...
Mnjadi santapan rohani, buat peringatan anak2 muda yg kian lalai dlm mngenal agama sndiri...

Filem Sang Murabbi, mngejutkan smula aku yg kian tlena...
Seiring kesibukan duniawi...
Aku semakin lupa dlm mngejar kekayaan ilmu yg perlu d smpaikan kpd yg lainnya...
Ilmu d dada smakin haus, apa yg blh ku jwb bila d tnya kmudian hari???
Trima kasih, Yaa Allah...
Krn mngingatkan aku kmbali, yg aku prlu bgun utk mneruskan tugasku sbg khalifah d muka bumimu ini...
Kjayaan mematahkan kata2 org yg cuba memperlekehkan Al-Quran...
Bkn satu yg blh aku katakan aku sdh bjaya sbg seorg Islam...
Masih byk tggungjwb yg perlu d laksanakan...
Insya Allah...
Filem dan kisah Ust Rahmat Abdullah ini...
Telah sdikit sbyk membuatkan aku terjaga kmbali utk maju ke saf yg berikutnya...
Sifat2 murni yg d tunjukkan, akn ku buat sbg panduan...
Insya Allah, Allahu Akbar!!!

"Merendahlah, seperti bintang-gemintang...
Berkilau d pandang org...
Dalam riak air, dan jauh tggi d langit..."

"Janganlah seperti asap...
Mngangkat dirinya tinggi ke langit...
Pdahal dirinya rendah hina..."



Tiada ulasan: